Ifor Williams Norge

Norgespremiere - Disse tilbyr nå mobilt anlegg for testpersonell, leger og helsevesen

Covid-19 pandemien har virkelig hatt en vond bismak for mange selskaper. I motsetning til mange andre, har tilhengermerket Ifor Williams brukt tiden fornuftig. Nå tilbyr de et skreddersydd mobilt anlegg for testpersonell, leger og helsevesen.

F.v. Markedssjef Kim Brandsnes og daglig leder Fredrik Duenger hos norgesimportøren Ifor Williams Norge AS.

Det skal ikke stå på innovasjon og muligheten til å tenke nytt når norgesimportøren i dag lanserer den nyutviklede konsepthengeren som er bygget for å møte utfordringene samfunnet og ikke minst helseforetakene står ovenfor.

- Takket være et godt samarbeid med tilhengerprodusenten og Walisiske helsemyndigheter er resultatet en produktinnovasjon fra lignende konsepthengere vi har fra før, sier Fredrik Duenger, daglig leder hos norgesimportøren.

Utfordrer helseforetakene

Under norgeslanseringen ønsker importøren å utfordre heleforetakene til å tenke nytt og mer mobilt i fremtidig struktur.

- Det er helt klart viktig at vi forsatt har gode helsevirksomheter ute i regionene, men det er forsatt store avstander mellom disse. Vi har nå utviklet et innovativt konsept som kan være med å løse avstandsufordringene vi har ute i distriktene. Med en slik enhet kan det regionale helsevesenet, lokale legekontoret kunne reise mobilt ut til pasienten, lokalbutikken, skolene, bedriftene og omsorgshjemmene for å gjøre rutinemessige helseundersøkelser i et trygt miljø, sier Kim Brandsnes, markedssjef hos Ifor Williams Norge.

Tilhengeren er utstyrt med innovative løsninger

Den mobile helsestasjonen er bygget opp med et eget konsultasjonsrom og har et separat rom beregnet for helsepersonell, som kan arbeide skjermet og beskyttet fra konsultasjonsrommet. Pasientinngangen har universell utforming og leveres med rullestolheis, noe som gjør at enheten blir tilgjengelig for alle brukergrupper i samfunnet.

Tilhengeren er nå klar for salg i Norge.

- Dette er et helt unikt konsept, og vi gleder oss stort over å rulle det ut i markedet. I første omgang er dette en perfekt enhet som kan brukes til testing og vaksinasjon rundt Covid-19 pademien, avslutter Brandsnes.

Fakta om Ifor Williams Trailers Ltd.

• Tilhengerproduksjon siden 1958
  • Produserer biltilhengere opp til 3.500 kg totalvekt
  • Premium tilhengermerke
  • Ett av verdens mest fremgangsrike tilhengermerker
  • 5 fabrikker i Wales

Bilder

Den mobile helsestasjonen er utstyrt med rullestolheis.
Brandsnes og Duenger ruller inn i konsultasjonsrommet.
Helsestasjonen har eget rom separat fra konsultasjonsrommet for forberedelser.
Helsestasjonen plassert utenfor Hamar kino under norgeslanseringen.

Om Ifor Williams Norge

Ifor Williams Norge
Rudsvegen 9
2360 Rudshøgda

62 34 41 41http://www.iwt.no/

Ifor Williams Norge AS er hovedimportør av det anerkjente og etterspurte tilhengermerket Ifor Williams Trailers, og er Norges største importør av biltilhengere. Tilhengermerket er blant de mest fremgangsrike i verden, og har i en årrekke hatt en meget god markedsutvikling i Norge.

Selskapet har i overkant av 70 merkeforhandlere, og hovedkontoret ligger i Ringsaker kommune.

Følg pressemeldinger fra Ifor Williams Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Ifor Williams Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ifor Williams Norge