Norges Ishockeyforbund vant i tingretten

Oslo tingrett har i dag avgitt sin kjennelse i saken mellom Narvik Ishockeyklubb og Norges ishockeyforbund.

Slutningen sier:

1. Saken fremmes.
  2. Begjæringen om midlertidig forføyning tas ikke til følge.
  3. Som erstatning for saksomkostninger skal Narvik Ishockeyklubb betale kr 120 000,- til Norges Ishockeyforbund innen to uker etter forkynnelse av denne kjennelsen.

- Jeg er glad for rettens konklusjon og håper vi nå kan gå videre. Norsk ishockey fortjener nå at vi bruker energien på å planlegge kommende sesong og ikke minst gleder oss over VM som starter denne helgen, uttaler ishockeypresident Tage Pettersen.

- Forbundsstyret har siden i fjor høst vært opptatt av så stor grad av forutsigbarhet som mulig for lagene i de to øverste divisjonene. Pandemien har vært utfordrende for oss alle. Vi er derfor glade for Oslo tingretts kjennelse, avslutter Pettersen.

Hele kjennelsen fra Oslo Tingrett ligger tilgjengelig på hockey.no her.