Netcompany

Netcompany suser inn som beste nykommer på Universums liste over Norges mest attraktive arbeidsgivere

Oslo, 12.mai 2022. Netcompany kommer på 31. plass på Universums årlige kåring over «Norges mest attraktive arbeidsgivere» blant studenter.
Netcompany - årets nykommer innenfor IT. Fotograf: Line Slotnæs

«Dette er skikkelig stas. Vi jobber hardt med å skape et godt arbeidsmiljø og vi ønsker å være en arbeidsplass der de ansatte trives på jobb. At studentene også ser det, er en bekreftelse på at vi lykkes», sier Geir Arne Olsen, leder for Netcompany i Norge.

Netcompany mottok i dag prisen som årets nykommer. Selskapet, som har sitt hovedkontor i Danmark, har om lag 300 ansatte i Norge og er inne i en fase med ekspansiv vekst. Bare i 2021 har de ansatt 70 nye IT-konsulenter i Norge.

«Når vi ansetter så mange på så kort tid, er det viktig at vi kontinuerlig arbeider med å skape et godt arbeidsmiljø og -kultur. I tillegg til at vi setter fag og kompetansedeling på tvers av bedriften i høysetet. Vi jobber med prosjekter som gjør en reell forskjell i samfunnet, fra å skape bærekraftige løsninger til å utjevne forskjeller, noe jeg vet mange studenter setter høyt. Netcompany kommer til å trenge mange flere IT-hoder i tiden som kommer, og det er hard konkurranse om talentene. Derfor er vi stolte når studentene selv regner oss som en attraktiv arbeidsgiver», fortsetter Olsen.

Netcompany er et rent IT-selskap, som leverer forretningskritiske IT-prosjekter til et bredt spekter av kunder i både offentlig og privat sektor. Med stor konkurranse om de nyutdannete innenfor IT-fagene, der behovet for ansatte er større enn antall studieplasser, betyr det mye for selskapet at studentene legger merke til dem.

«I tillegg til et stort kontor i Oslo har vi også et kontor i Trondheim. Der har vi hatt tett kontakt med NTNU, slik at studentene skal få mulighet til å bli kjent med oss før de kommer ut i arbeidslivet», avslutter Olsen.

Om Universums Studentundersøkelse 2022:

Hoved feltperiode: Januar – Mars 2022

Total antall respondenter:

• 10.947 studenter
  • 3.466 økonomer
  • 2.493 ingeniører
  • 1.198 IT
  • 440 jurister
  • 1.995 humanister
  • 1.355 medisin/helse

Antall utdanningsinstitusjoner: 24

Målgruppe: Norske studenter med høyere utdanning

Netcompany - årets nykommer innenfor IT. Fotograf: Line Slotnæs
Last ned bilde
Geir Arne Olsen, leder for Netcompany i Norge, mottok prisen på vegne av selskapet. Fotograf: Line Slotnæs
Last ned bilde

Om Netcompany

Netcompany
Øvre Vollgate 15

+47 24 13 17 50https://www.netcompany.com/no

Netcompany er et internasjonalt selskap med nærmere 3000 ansatte og hovedkontor i
København. Vi er etablert i seks land med kontorer i Oslo, Trondheim, Aarhus, Aalborg, London, Derby, Leeds og Delft, samt utviklingskontorer i Warszawa og Ho Chi Minh. Vår oppgave er å levere ende-til-ende IT-løsninger innen alt fra utvikling, vedlikehold og drift til ulike bransjer innen privat og offentlig sektor. Netcompany har 250 medarbeidere i Norge.

Følg pressemeldinger fra Netcompany

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Netcompany på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Netcompany

Netcompany skal utvikle digitale tjenester for Oslo kommune2.2.2022 10:29:00 CET | Pressemelding

Oslo kommune ved Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) og Netcompany har inngått en eksklusiv rammeavtale for kjøp av utvikling og forvaltning av digitale tjenester for Oslo kommune. Formålet med avtalen er å sikre at Oslo kommune har tilgang til riktig kompetanse og kapasitet for å kunne utvikle, forvalte og videreutvikle digitale tjenester på dagens sentrale plattform med høy kvalitet for innbyggere, ansatte og næringsliv. Den skal videre støtte opp under den teknologiske utviklingen og fremtidige hov for tjenestene i kommunen.