Nå kjøres julebrusen ut!
- Ganske umiddelbart vil nok julebrusen ta et godt jafs av bruskategorien, og den siste uken før jul står julebruskategorien for omlag 25 prosent av brussalget. Totalt skal det kjøres ut om lag ti millioner liter julebrus bare fra Ringnes. Det er ganske vilt, sier Bruusgaard.
Mange fans
Interessen for dette særnorske fenomenet er skyhøyt. Og økende. Det er etablert egne fansider på Facebook. Hamar og Lillehammer julebrus har alene 62.000 medlemmer. Og interessen er like stor for Dahls julebrus i Trønderlag. Andre igjen foretrekker den røde varianten til Ringnes julebrus.
- Man tuller ikke med julebrusen til folk. Den skal smake likt hvert år og se ut som den alltid har gjort. For mange er den nok en like viktig del av julebordet som ribbe og pinnekjøtt. Det er smaken av jul som nå kjøres ut, legger Bruusgaard til.
Sukkerfritt
I 2016 lanserte Ringnes julebrusvariantene også som sukkerfrie alternativer – i tillegg til den tradisjonelle sukkerholdige varianten. Og de sukkerfrie alternativene spiser innpå originalene - også for julebrus. – I Ringnes har vi som mål om at 90 prosent av all brusen vår skal være uten tilsatt sukker i løpet av 2022. Med en andel på rundt 87 prosent nærmer vi oss målet, avslutter han.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjefRingnes
Tel:90084257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap.
Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet, og vi er stolte av våre mange sterke merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom