Nå kan du se ratingen din i Uber-appen
–Uber lever på god service. Derfor er det viktig for oss å ha et system der passasjerer gir tilbakemeldinger. Det mange ikke vet er at passasjerene også blir vurdert av sjåførene, sier Carl Edvard Endresen, General Manager Uber Norge.
Rangeringen av passasjeropplevelsen har vært en viktig suksessfaktor for Uber, men like viktig er det at sjåføren har en god opplevelse. Derfor oppdateres Uber-appen slik at det blir enklere for passasjeren å se hvilken rangering han eller hun har fått av sjåførene. Passasjerene kan nå enda enklere enn før se hvilken rating de har på en fem-stjerners skala.
Rangeringen gjøres på samme måte som vi kjenner den fra passasjersiden. Etter turen får sjåføren rangere passasjeren, og antall stjerner er gjennomsnittet av alle rangeringene som passasjeren har fått. Det går dermed ikke an å spore ratingen tilbake til enkeltturer, så både partnersjåfører og passasjerer kan være ærlige og anonyme i sine vurderinger.
Tre tips til hvordan du kan bli en bedre Uber-passasjerer:
- Vær klar når bilen kommer - ingen liker å vente
- Ikke spise i bilen uten å spørre om det er lov.
- Ikke smell bildøren, fordi det kan skade bilen.
- Ikke prøv å overtale sjåføren til å ta med flere i bilen enn det er setebelte til.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Bodil Sidén
Kommunikasjonsansvarlig, Uber Norge
+46 70-341 26 04 | bodil@uber.com
Kontakter
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Bodil Sidén
Kommunikasjonsansvarlig, Uber Norge
+46 70-341 26 04 | bodil@uber.com
Om Uber
Ubers visjon er å skape muligheter ved å sette verden i bevegelse. Vi startet i 2010 for å løse et enkelt problem: Hvordan få tilgang til en kjøretur ved å trykke på en knapp? Mer enn 15 millioner kjøreturer senere bygger vi produkter for å flytte folk nærmere der de vil være. Ved å endre hvordan mennesker, mat og ting flytter seg gjennom byer, er Uber en plattform som åpner verden for nye muligheter.
Følg pressemeldinger fra Uber
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Uber på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Uber
Uber-appen lanseres i Drammen – Elvebyen blir den sjette norske byen hvor Uber er tilgjengelig9.8.2023 08:00:00 CEST | Pressemelding
Uber utvider sitt tilbud i Norge. Fra 9. august blir mobilitetstjenestene UberX tilgjengelig for reisende i Drammen. Ubers lansering er et svar på den betydelige økningen i etterspørsel i norske byer.
Det rareste folk glemte igjen under en reise via Uber27.4.2023 14:10:00 CEST | Pressemelding
En slektnings aske, en machete og et dukkehode var blant tingene folk glemte igjen etter en reise via Uber, ifølge Uber Lost & Found Index 2023
Uber lanseres i Tromsø - blir Ubers nordligste lansering i verden15.3.2023 09:00:00 CET | Pressemelding
Uber utvider sitt tilbud i Norge og er nå tilgjengelig i fem norske byer. Fra 15. mars blir mobilitetstjenestene UberX tilgjengelig for reisende i Tromsø. Lanseringen er en milepæl for Uber, ettersom Tromsø blir den nordligste lanseringen av Uber-appen i verden. Ubers lansering er et svar på den betydelige økningen i etterspørsel i Tromsø.
Nå kan du bestille reinsdyrslede med Uber1.12.2022 07:15:00 CET | Pressemelding
I jul blir det mulig å bestille sledetur med reinsdyr via Uber-appen i Lappland, Finland.
Det rareste folk glemte igjen etter en reise via Uber i fjor3.6.2022 10:03:11 CEST | Pressemelding
En skilpadde, en gagball og en vedovn var blant ting folk meldte savnet etter en reise via Uber i fjor, ifølge selskapets Lost & Found Index for 2022.