Oda

Nå får du Helthjem-pakker levert med Kolonial.no

Helthjem og Kolonial.no har inngått supersamarbeid for enda bedre hjemlevering. Nå kan enda flere netthandel-varer samkjøre med dagligvarene helt frem til døra. Det gir mer effektiv transport og enda bedre kundeopplevelse.

- Vi jobber alltid for å forbedre og utvide tilbudet til våre kunder. Samtidig har vi utviklet teknologi og kapasitet til å legge til flere leveranser på våre ruter. Helthjem og Kolonial.no utfyller hverandre godt. Vi gleder oss til samkjøring, sier Jon Kåre Stene, med-gründer og leder for nye forretningsområder i Kolonial.no.

Mer fleksibel og effektiv levering

Både Kolonial.no og Helthjem har opplevd kraftig vekst i løpet av 2020. Helthjem, som eies av Schibsted, Polaris og Amédia, leverte over 12 millioner pakker det siste året, og har avtale med nesten 250 nettbutikker. Kolonial.no er Norges største dagligvarebutikk på nett, og samkjører allerede varer fra nettbutikkene til Clas Ohlsson, Anton Sport, Milrab og Sprell.

- Vi starter med varer fra Vita og Princess, men mange flere netthandelsbutikker ønsker samme mulighet. Pakkene som av ulike grunner ikke kan legges på dørmatta over natta, kan nå leveres personlig på dagtid. Kundene får mulighet til selv å velge leveringsdato og -tidspunkt; natt, dag eller kveld, syv dager i uken, sier Anders Angen, daglig leder i Helthjem Netthandel.

Målet er å kunne levere pakker med Kolonial.no også samme dag som de er kjøpt på nett.

Samkjøring for fremtiden

- Samarbeid er vinn-vinn-vinn for kundene, butikkene og miljøet. Kundene får en enklere hverdag med større valgfrihet, og logistikken effektiviseres, så vi unngår å kjøre parallelle ruter med halvfulle biler. Det igjen gir bedre priser, mindre utslipp og færre biler på veiene. Veldig gøy å se at stadig flere butikker på kort tid har fått øynene opp for et felles løft for leveringstjenestene i Norge, sier Stene.

Kolonial.no har allerede utviklet smart teknologi for ruteplanlegging, som har redusert antal kjørte kilometer og CO2-utslipp med 9% per leveranse. Fra og med 2025 skal alle Kolonial-biler være utslippsfrie.

Tilbudet vil gjelder for kunder på Østlandet.

Om Oda

Oda

24 17 99 99https://oda.com/no/

Kolonial.no er Norges suverent største og billigste matbutikk på nett. Kolonial.no tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem eller til hentepunkt. Med effektiv drift og innkjøpssamarbeid med REMA 1000, holdes prisene lave. I tillegg til et stort utvalg man vanligvis finner i supermarkeder, tilbyr Kolonial.no spennende produkter fra lokale partnere som Strøm-Larsen, Godt Brød og Fiskcentralen. Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Kolonial.no det selskapet i sin kategori med raskest vekst i hele Norden.

Følg pressemeldinger fra Oda

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Oda på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Oda