myOnvent arrangerer NHO årskonferansen digitalt

Det norske selskapet myOnvent leverer den digitale løsningen til NHOs årskonferanse 2022. Målet er at over 10 000 personer fra hele Norge skal få ta del i det som blir en av Norges aller største konferanser.
Lobbyen under NHOs årskonferanse på myOnvent.

«Vi setter stor pris på at NHO viser oss tilliten og ser verdien av å gjøre årskonferansen til et hybrid event. Selv om det er godt med plass i Oslo Spektrum, kan det ikke sammenlignes med hvor mange deltagere man kan ønske velkommen på vår plattform», sier daglig leder og gründer i myOnvent Bjørn Christian Nørbech.

Årskonferansen blir for første gang en hybridkonferanse, som samler 1300 mennesker i Oslo spektrum, mens over 10 000 fra hele Norge får muligheten til å delta digitalt.

Allerede 11. mai klokken 11 arrangeres det nettmøte med statsminister Jonas Gahr Støre eksklusivt på myOnvent.

Deltagere via myOnvents plattform får i tillegg utvidet innhold under selve konferansen 12. mai, inkludert bak-scenen reportasjer og muligheter for å nettverke med andre deltakere. Alle presentasjoner og foredrag blir i tillegg tilgjengelig on demand på plattformen i etterkant.

– Morgendagens konferanse

«Vi skal arrangere morgendagens konferanse, og håper vi setter en ny standard for dette 12. mai 2022. myOnvent blir helt avgjørende for vi skal lykkes med de hårete ambisjonene våre. NHO har medlemsbedrifter over hele Norge som jobber knallhardt hver dag for å lykkes. Langt fra alle har mulighet eller tid til å reise til Oslo for å delta på årskonferansen, og derfor er det veldig gledelig for oss at vi sammen med myOnvent kan tilby et digitalt produkt som lar våre medlemmer delta uansett hvor de er i landet», sier kommunikasjonsdirektør i NHO Christian Chramer.

Årskonferansen er et såkalt hybrid event, noe som innebærer at alle kan ta i bruk de digitale fordelene myOnvent leverer, også deltagerne i Oslo Spektrum.

«Digital deltagelse på myOnvent har helt unike fordeler, og det er viktig at også de fysiske deltagerne får ta del i dette. Det dreier seg for eksempel om matchingfunksjoner for å knytte kontakt med folk med felles interesser, eksklusive møter med innlederne i egne rom, tilgang på analyser, live chat under presentasjoner fra scenen og mye mer», sier Nørbech.

Største enkeltarrangement

NHOs årskonferanse sikter mot å bli et av de største arrangementene noensinne på myOnvent. Gjennom 2021 har plattformen blitt utviklet videre for å håndtere de mest komplekse og krevende arrangementene.

myOnvent og NHO har samarbeidet godt i flere år. Senest i august leverte myOnvent plattformen for strømming av alle NHOs arrangementer og foredrag under Arendalsuka.

«NHO var vår aller første pilotkunde. Allerede i desember 2019 laget vi et arrangement for NHO Mat og drikke sammen med NNN og Sjømat Norge. Med Årskonferansen, den største og viktigste av alle NHOs arrangementer, er på mange måter ringen sluttet», sier Nørbech.

Lobbyen under NHOs årskonferanse på myOnvent.
Gründer og daglig leder i myOnvent Bjørn Christian Nørbech

Om myOnvent:

myOnvent er et norsk selskap fra Åsmarka i Ringsaker som leverer en verdensledende digital plattform for konferanser, foredrag, messer og mye mer. Selskapet har over 40 medarbeidere i 10 land.

Gjennom å digitalisere møteplasser bidrar myOnvent til å gjøre arrangementer mer bærekraftig, blant annet ved å eliminere behovet for å reise for å møtes. Selskapet, som ble startet etter erfaringer gjort med arbeid blant annet med IOC og den olympiske bevegelsen, har opplevd bratt vekst gjennom pandemien, og hjelper når kunder med å omstille seg til en fremtid med hybride events hvor fysiske og digitale møteplasser sømløst kombineres, blir den nye standarden.

Selskapet jobber blant annet med Equinor, NHO og USBL i Norge, og har en rekke internasjonale kunder. myOnvent er offisiell teknologipartner for AI for Good, FNs globale digitale møteplass for alle som jobber med kunstig intelligens.