Mr. E & Me er ute med New Orchestral Hits 4 Kids!

Meg og kammeraten min er også Mr. E and Me, og er ute med deres engelskspråklige barneplate i dag! Foto: Marthe Amanda Vannebo

Verdens aller største selskap for klassisk musikk, Naxos, kliner til og sender en norsk barneplate ut til hele kloden - WORLD WIDE! New Orchestral Hits 4 Kids fra Mr. E & Me er ute nå!

Her hjemme, til fjells og i bygd, ved kyst, til skogs og i by, er de kjent som Meg og kammeraten min.
 Ute i verden heter de Mr. E & Me. Me er selveste Meg, låtskriverfantomet Martin Hagfors og det er ikke noe mysterium at Mr. E er selveste Kammeraten, Erik Johannessen, også kjent som hele Jaga Jazzists Johannessen.

Dette er popmusikk for barn i klassisk drakt (ikke barn i klassiske drakter nødvendigvis, de kan ha på seg hva de vil, det vi mener er at det er popmusikk i klassisk drakt. For barn).

Dette er nyinnspillinger av Meg og kammeratens største hits på Megs morsmål, til Kammeratens arrangementer, med hele landets Kringkastingsorkester, Det Norske jentekor og hele verdens snydeligste Mari Boine, under ledelse av Ingar Bergby og hele ABBAs Anders Eljas.

Hør hele New Orchestral Hits 4 Kids her!

Har vi nevnt at dette er første gang norsk barnemusikk eksporteres ut til verden? For det er det virkelig! New Orchestral Hits 4 Kids distribueres nemlig til alle land, og det er jo en sensasjon i seg selv.

Og, én ting til: 27. oktober feirer Mr. E & Me dette albumet på Victoria i Oslo med to konserter - én på engelsk og én på norsk. Der er alle velkomne til Rotteplaneten, en verden av psykedelia, ellevill lek med ord og uredd omgang med tøys og alvor. Billetter til den engelske konserten finner du her, og til den norske her

New Orchestral Hits 4 Kids utgis av Naxos Norway. Labelkontakt: tomas@naxos.no. For promo, kontakt Drabant Music: nicolay@drabantmusic.no.

Albumcover for New Orchestral Hits 4 Kids

Tommy Tokyo er ute med «Country Girl»20.9.2019 10:12:18 CESTPressemelding

Dette er den tredje singelen fra Tommy Tokyo kommende album, som er ute på Drabant Music i dag. «Country Girl» følger de allerede brilliante smakebitene som er «Gloomsville» og «The Extra Mile». Denne gangen handler det for Tommy om å være ute på reise i musikkens tjeneste, og er musikalsk sett både oppløftende og nedpå på én og samme tid. – Det er om å forlate hjemmets trygge rammeverk, sier han. – Og det er jo noe som fører til en umiddelbar lengsel hjem igjen til både «Country Girl» og barna. Samtidig er det et faktum for meg at scenenes tiltrekningskraft er stor. Vi gleder oss til å presentere resten av albumet The Remaining Days of Life, som kommer på nyåret. Hør «Country Girl» her!

Påls butikk er ute med nytt album20.9.2019 09:32:14 CESTPressemelding

I dag slipper Påls butikk albumet Dpressr hos Drabant Music, der de retter søkelyset mot samfunnstrekk under press. – I dagens samfunn er stadig noe nytt under press. Verdier, samfunnsstrukturer, sosiale strukturer og samhandlingsmønstre endrer seg i økende tempo. Utviklingen kan av og til virke deprimerende, inkludert måten folk tilpasser seg eller reagerer på. Jeg kan kan ane en avmakt når vi følger strømmen, selv de gangene vi egentlig vet bedre. Med dette albumet prøver vi å utforske dette. Det sier vokalist Mats Larsen om Dpressr, som er et slags konseptalbum. I tillegg til den tekstlige tematikken, går en rekke ulike musikalske temaer igjen på de ulike låtene. Påls butikk har hatt som ambisjon å lage et album med flere lag slik at både den gjengse radiolyttere og den drevne musiker får glede av musikken. Hør Dpressr her! – Egentlig som en god barnebok der både foreldre og barn ler, men av ulike ting i samme budskap, sier gitarist Pål Price. Albumet er den fjerde utgivelsen fra På

deLillos er tilbake med historien om «Kent Evelyn»6.9.2019 09:51:20 CESTPressemelding

Vi sa du skulle få mer deLillos i 2019, og nå skjer akkurat det: «Kent Evelyn» er ute nå! Dette er en splitter ny singel fra deLillos sitt kommende album Dum som et menneske, som blir de norske musikkheltene sitt 18. (!) studioalbum. Etter å ha sluppet singler som «Plage», «Bare gråte» og «Se på et tre» det siste året, får du snart også høre mer ny musikk fra Lars, Lars, Øystein og Lars. Ifølge sistnevnte, Lars Beckstrøm, ble teksten til «Kent Evelyn» skrevet på bakgrunn av en opplevelse fra en gang på 90-tallet, da deLillos var på turné i Telemark. – Det var sent på kvelden etter konserten vår, sier Beckstrøm. – Vi var litt pussa og det var nok Kent Evelyn også. Han kom inn i garderoben sammen med en kompis og sjarmerte oss alle; hadde sminke på og fargerike klær og vi dro videre på bar. Han var utrolig morsom, fascinerende og sjarmerende og alle vi i deLillos syntes med tiden at han fortjente en sang. Ikke nok med det; de vurderte til og med å kalle opp et band etter ham. Kent Evelyn