Morgan Suleles dag i «Hver gang vi møtes»

Foto: Espen Solli/TV2

I kveld er det Morgan Sulele (Magnus Clausen) sin store dag i TV2s «Hver gang vi møtes», og for ham er én ting er helt sikkert: på Kjærnes gård har han fått minner for livet. Kveldens sanger kan du høre allerede nå.

Hør musikken fra Morgan Suleles dag her!

Med låter som «Jeg vil heller ha deg», «Lakenet» og «Høyt over Oslo» har Morgan Sulele markert seg som låtskriver og artist. Gjennombruddet kom sommeren 2015 da hiten «Bare min» ble gitt ut. Låten ble Spellemann-nominert for «Årets låt» i 2016, og albumet Morgan Sulele (2016) gikk inn på topp tre på VG-listas albumliste der den lå i over 20 uker.

Samarbeid med blant andre Katastrofe, Staysman & Lazz, Innertier og Tungevaag & Raaban har ført til ytterligere suksess, og det synes også på strømmetallene som totalt sett er oppe i svimlende 120 millioner strømminger for bæringen.

Morgan forteller at det har vært en sinnsykt fin opplevelse for ham å være med på «Hver gang vi møtes».

– Jeg tror de eldste i gjengen syntes det var gøy at vi var noen yngre artister der og som kanskje har et annet syn på musikk enn de har selv. Men det var med litt ærefrykt jeg tolket Aslag og Odd sine låter men også de andre sine låter for det er så langt unna der jeg er selv musikalsk, sier Morgan Sulele.

Nå er han spent på hvordan de andre vil tolke låtene hans.

I 2020 er «Hver gang vi møtes» inne i sin niende sesong, og dèt med en helt spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Aslag Haugen (Hellbillies), Linnea Dale, Chris Holsten, Magnus Clausen (Morgan Sulele), Frida Ånnevik, Tuva Syvertsen (Valkyrien Allstars), og ikke minst Odd Nordstoga som skal hylles og lage god stemning med hverandre.

Dette blir sunget under Morgan Suleles dag:

• Aslag - «Høgt over Oslo»
  • Odd - «Barn for alltid»
  • Linnea - «All For Love»
  • Chris - «Bare min»
  • Tuva - «Noora»
  • Frida - «Din sang»

EP-cover for Morgan Suleles dag

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.