Modis tildelt gjev rammeavtale med Aibel

Modis har vunnet rammeavtale med Aibel om levering av personell til deres kontorer i Stavanger, Haugesund, Bergen, Asker, Harstad og Hammerfest. Rammeavtalen gjelder spesialister innen engineering, prosjektadministrasjon og IT.

Avtalen trer i kraft 1. mai 2022 og gjelder i første omgang for 2 år, med 3 opsjonsperioder på 2 år. Til sammen kan det gi 8 år med leveranser av spesialkompetanse innen ingeniørfag, prosjektadministrasjon og IT til Aibel.

- Vi er stolte over ha vunnet rammeavtalen og at Modis får tillit av et fremtidsrettet selskap som Aibel, sier Managing Director av Modis, Maj-Britt Hope Løvaas.

Modis og Aibel sitt samarbeid går tilbake over 15 år. De to selskapene har hatt mye til felles via teknologi og energi. Der Aibel er totalleverandør av innovative løsninger for energisektoren, er Modis et verdensledende selskap innen rekruttering av ingeniører, fagspesialister innen prosjektadministrasjon og IT-ressurser.

- Nettopp fordi vi har jobbet tett sammen over lang tid, er vi ekstra glade for tilliten og mulighetene denne rammeavtalen gir oss. Aibel er en attraktiv aktør for våre konsulenter, og vi ser frem til å være med på å sikre gjennomføringen av deres prosjekter, samtidig som vi kan tilby spennende karrieremuligheter for våre spesialister, sier Løvaas.

Enige om fornybar fremtid

Modis har høyt fokus på fornybarhet og bærekraft. Det har også Aibel.

- Aibel er en viktig aktør innen energi, og har et høyt fokus på fornybare ressurser. Det passer dermed godt inn i strategien til Modis, der vi jobber med teknologi innenfor energisektoren, forteller Milena Miccoli, Branch Manager for Modis Vest.

Aibel er en totalleverandør av innovative og bærekraftige løsninger for energiselskaper, og er en av de største leverandørselskapene på norsk sokkel.

Langtidskontrakt gir grobunn og muligheter

- At rammeavtalen gjelder for lang tid gir stor sikkerhet for Modis og for våre konsulenter. Det gir oss mulighet til å levere på høyt nivå til en av våre viktigste kunder. Vi har hatt et svært godt samarbeid over 15 år, og har god kjennskap til både Aibels interne behov og markedet deres. Vi har god kapasitet og vil være til stede for Aibel i årene som kommer, sier Kristin Natvig, Branch Manager for Modis Øst.

Om Modis:

Modis er et verdensomspennende miljø av spesialister innen IT og Engineering med kontorer og konsulenter representert i 20 land fordelt på 4 kontinenter. Selskapet har samarbeidet med ledende virksomheter i USA og Europa i over 40 år. I Norge har vi 30 års erfaring med levering av ingeniører innen alle disipliner, samt fagspesialister innen prosjektledelse og prosjektadministrative områder til våre kunder.

Jobben vår i Modis er å ha kontroll på tilgjengelige ressurser – de beste ressursene. Vi skal vite når konsulenter er ledige for nye oppdrag, og hvem som ønsker nye utfordringer når. Dette gjør oss til en ledende leverandør innen IT- og Engineeringkompetanse på seniornivå.
Modis er representert med over 80 kontorer i Europa, USA, Japan og Australia. Gjennom Adecco er Modis representert i over 60 land med 5.500 kontorer. Vi er 32.000 ansatte med over 600.000 mennesker i jobb hver dag

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Adecco Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

ISS og Adecco inngår solidaritetssamarbeid for Ukraina4.8.2022 10:59:00 CEST | Pressemelding

Krigen i Ukraina har gjort sterkt inntrykk. Adecco og ISS ønsker å hjelpe med det vi kan best – få folk i jobb. ISS rekrutterer rundt 1500 medarbeidere i året, og mange av disse stillingene gjøres nå tilgjengelig gjennom AdeccoJobsForUkraine.com. - Dette er et historisk samarbeid som vil hjelpe ukrainske flyktninger i Norge med å integreres og finne meningsfulle aktiviteter å fylle dagene sine med, sier Torben Sneve. Vi i Adecco vil hjelpe med det vi kan best – få folk ut i jobb. Vi hadde ikke vært i stand til å nå det målet uten ISS.

Adeccosjef med oppfordring til regjeringen på NHO-konferanse: Flyktninger må ha meningsfylte aktiviteter å fylle dagene sine med12.5.2022 11:00:00 CEST | Pressemelding

Vi må ønske flyktninger velkommen til landet vårt med tilbud og aktiviteter. Uten meningsfylt arbeid eller noe annet å bruke dagene sine på, blir de sittende glemt på asylmottak rundt omkring i landet, sier Torben Sneve, konserndirektør for Adecco Group Nordics på NHOs årskonferanse, som går av stabelen i Oslo Spektrum i dag.

Håkon Tomter (24) fra Hamar fikk sommerjobben som Konsernsjef – han skal lede 11000 ansatte i sommer4.5.2021 09:44:18 CEST | Pressemelding