Microsoft Norge

Microsoft lanserer Surface Laptop 4 og nytt tilbehør

Microsoft lanserer i dag nye produkter og oppdateringer som kan være gull verdt til livet på hjemmekontor og en fremtidig hybrid arbeidshverdag.
Surface Laptop 4

I dag introduserer Microsoft sitt siste tilskudd til Surface-familien, Surface Laptop 4. Maskinen er optimalisert for Microsoft-opplevelser, og beholder det ikoniske designet, detaljene og materialene. På utsiden ser Surface Laptop 4 raffinert og stilfull ut, mens den på innsiden er proppfull av nye sikkerhetsfunksjoner. Den har blant annet integrert maskinvare, programvare og identitetsbeskyttelse, samt en utskiftbar harddisk for muligheten til å opprettholde kontrollen over sensitiv informasjon*.

Kunder kan velge mellom 11. generasjons Intel® Core™-prosessor eller AMD Ryzen™ Mobile-prosessor med Radeon™ Graphics Microsoft Surface® Edition (8 kjerner). I begge tilfeller vil man få en jevn og sømløs opplevelse som imøtekommer kravene til en moderne arbeidsplass. Samtidig kan Surface Laptop 4 enkelt tilpasses ulike typer arbeidsflyt med den karakteristiske 3:2 PixelSense-touchskjermen i 13,5” og 15”, stor pekeplate, og en bransjeledende skrivekomfort.

Eksteriørt kan kunder velge mellom Alcantara og metallfinish i fargene sort og platinum. Surface Laptop 4 kommer også med et innebygd HD-frontkamera som har spesielt gode egenskaper i rom med dårlig lys, samt et studiomikrofonoppsett som gir en ekstremt god samtalekvalitet. Med skjermen på 201 piksler per tomme og Dolby® Atmos™ Omnisonic-høyttalere, kan kundene dessuten få altoppslukende filmopplevelser, uansett hvor de måtte befinne seg.

Surface Laptop 4 blir tilgjengelig for bestilling i Norge 14. april, og prisen starter fra NOK 14095,-. Ønsker du å vite mer om den nye Surface Laptop 4, vennligst se her: https://www.microsoft.com/nb-no/surface/

Nytt tilbehør for den digitale arbeidshverdagen
I en tid der vi er blitt vant med nye arbeidsmetoder- og miljøer, lanserer Microsoft også nytt lyd- og videotilbehør sertifisert for Microsoft Teams (tilbehøret funker også godt for andre videokonferansetjenester). Alle produktene tilbyr plug-and-play-funksjonalitet for et sømløst oppsett, flott lyd/video for å få brukeren til å se og høres best ut, intuitive LED-indikatorlamper, og samtalekontroll for å sørge for at du ikke mister arbeidsflyten. I tillegg har de fleste nye tilbehørene en egen Teams-knapp som får Teams-vinduet automatisk flyttet fremst på skjermen og raskt lar brukeren bli med på møter.

Surface Headphones 2+ for Business:
Mens folk flest jobber hjemmefra og forbereder seg på en fremtid med en hybrid arbeidsplass, kreves det lydprodukter som reduserer uønsket støy uten å gå på bekostning av lydkvalitet, samt muligheter til å fjernbetjene alle videosamtalene man har i løpet av en dag. Dette er grunnen til at Microsoft introduserer Surface Headphones 2+. Den tar med seg alle de gode funksjonene fra sin forgjenger, som blant annet 13 nivåer av aktiv støydemping, innovative knapper på øreklokkene, et avansert 8-mikrofon-oppsett for utrolig stemmeklarhet, 18,5 timer musikklyttetid eller 15 timer med samtaletid. Surface Headphones 2+ er dessuten sertifisert for Microsoft Teams med en egen dongle som gir en mer robust møteopplevelse med blant annet “on-ear Teams-kontroller". Surface Headphones 2+ koster NOK 2995,- og er tilgjengelig for bestilling i morgen, 14. april, på https://www.microsoft.com/nb-no/surface/, og fra Microsofts bedriftsforhandlere.

Microsoft Modern USB og Wireless hodetelefoner:
Microsoft Modern-hodetelefonene er sertifisert for Teams og tilbyr gode samtalefunksjoner, selv når du er i et landskap eller område med andre folk. Brukere kan enkelt delta i et møte eller svare et anrop med den dedikerte Teams-knappen, i tillegg vil en egen indikatorlampe vise om brukeren er på mute eller ikke. På den måten slipper man å starte annethvert møte med: «Du er på mute, du må unmute deg selv!». Microsoft Modern USB og Wireless hodetelefonene er klare for forsendelse i juni til NOK 585,- (USB) og NOK 1090,- (trådløs).

Microsoft Modern USB-C høyttaler:
Microsoft Modern USB-C-høyttaleren tilbyr høykvalitetslyd for møter, videosamtaler eller når man bare vil høre på musikk. Den kommer med de samme intuitive kontrollene som Modern USB-hodetelefonene, samt sertifisering for Microsoft Teams, en kraftig driver, doble mikrofoner, og intuitive indikatorlamper. I tillegg tar det kompakte designet minimalt med plass på pulten. Microsoft Modern USB-C-høyttaleren er klar for forsending i juni, og koster NOK 1090,-.

Microsoft Modern Webcam:
Dette webkameraet, som også er sertifisert for Microsoft Teams, festes enkelt på skjermen og tilbyr 1080p HDR-video og et 78° synsfelt for optimaliserte møteopplevelser. «True Look» sørger for at du ser best mulig ut med automatisk hvitbalanse og automatisk lysjustering. Microsoft Modern Webcam er klar for forsending i juni til en pris på NOK 780,-.

Surface Duo:
Avslutningsvis lanserte Microsoft også sin brettbare toskjermsmobil, Surface Duo til ulike europeiske markeder. Dessverre blir ikke denne tilgjengelig på det norske markedet med det første. Microsoft Norge vil sende ut en oppdatering når mer informasjon er tilgjengelig om lokal tilgjengelighet.

For mer informasjon om produktene fra lanseringen, vennligst kontakt,
Karen Sylte Hammeren, kommunikasjonsdirektør i Microsoft Norge
Epost: hkaren@microsoft.com
Tlf: +47 975 95 610

* Harddisken kan bare fjernes av en autorisert tekniker ved å følge instruksjonene fra Microsoft.

Microsoft Modern USB Headset
Microsoft Modern USB-C Speaker.
Microsoft Modern Webcam.
Microsoft Wireless Headset.
Surface Headphones 2+ for Business.

Om Microsoft Norge

Microsoft Norge
Dronning Eufemias gate 71

23 50 05 00http://www.microsoft.no

Følg pressemeldinger fra Microsoft Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Microsoft Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Microsoft Norge