Copilot for Microsoft 365 er tilgjengelig for alle bedrifter fra i dag

Nå kan alle bedriftskunder – også små og mellomstore – utnytte den fulle kraften i generativ kunstig intelligens i verktøyene de bruker i det daglige. Samtidig åpner Copilot Pro dørene for at private også får god KI-hjelp i Microsoft 365.

Copilot for Microsoft 365 kan fundamentalt endre hvordan vi forholder oss til og drar nytte av digitale verktøy.

Med språkmodellen bak ChatGPT integrert i produktivitetsverktøy som Word, Excel, PowerPoint og Teams, har det potensial til å forvandle hverdagen og arbeidsflyten for de aller fleste.

Tilgjengelig for alle virksomheter

Siden november 2023 har Copilot for Microsoft 365 vært tilgjengelig for større virksomheter.

I dag blir verdens kraftigste produktivitetsverktøy tilgjengelig for alle bedrifter, organisasjoner og virksomheter med Microsoft 365 Business Standard eller Business Premium – uten noen minstekrav til antall lisenser.

Også bedriftskunder med Office 365 E3 og E5 kan nå oppgradere arbeidsflyten med Copilot for Microsoft 365.

Kjenner din bedrift og dine behov

Copilot for Microsoft 365 kobles opp til bedriftens data – inkludert mailer, Teams-møter, chat-meldinger, dokumenter og mer. Slik vil copiloten kunne forstå både bedriften og de ansattes behov.

Slik kan den brukes til alt fra å automatisere tall i et Excel-regneark til å oppsummere et Teams-møte – også det du ikke rakk å delta i. Copiloten er også tilgjengelig i Outlook, PowerPoint, Word og andre Microsoft 365-apper, samt på tvers av disse gjennom Microsoft 365 Chat.

Takket være de integrerte sikkerhetsløsningene i Microsoft 365, maksimeres potensialet i bedriftens data samtidig som du kan være helt trygg på at dine data forblir dine data. Dette betyr også at de ikke vil bli brukt til opplæring av språkmodeller.

Ved at copiloten fungerer på tvers av alle programmene i Microsoft 365, oppstår også større gevinster. Den kan enkelt spørres om møtet du er kalt inn til er tråd med virksomhetens overordnede strategi, eller lage en PowerPoint-presentasjon basert på en kvartalsrapport skrevet i Word.

Frigir tid til å skape verdi

Ifølge en amerikansk undersøkelse melder små og mellomstore bedrifter om at kundekommunikasjon, håndtering av budsjetter og administrative oppgaver opptar mesteparten av tiden deres.

Copilot for Microsoft 365 kan hjelpe til med alle disse daglige og manuelle arbeidsoppgavene, slik at de ansatte i stedet kan fokusere på det viktigste: Å utvikle bedriften og skape verdi for kundene.

Som navnet antyder sitter mennesket fortsatt i førersetet. Copiloten hjelper enkelt og greit med å se mønstre og gi en hjelpende hånd: Litt som en dyktig medarbeider.

Virksomheter som Aker BP, Orkla, KPMG, PwC og Visa har allerede meldt om betraktelige produktivitetsgevinster. Nå kan disse mulighetene bli tilgjengelig for alle.

Copilot for Microsoft 365 er tilgjengelig for norske virksomheter av alle størrelser fra og med i dag. Det planlegges for full støtte av norsk språk i løpet av første halvdel av 2024.

Her finner du mer informasjon om tilgjengelighet og priser for Copilot for Microsoft 365.

Copilot Pro: god KI-hjelp også for private

Også privatbrukere av Microsoft 365 kan se frem til å oppleve bedre ytelse, produktivitet og kreativitet med introduksjonen av Copilot Pro, som blir tilgjengelig i Norge i løpet av den nærmeste tiden.

Copilot Pro gir tilgang på avanserte KI-funksjoner i velkjente Microsoft 365-programmer som Word, Excel, PowerPoint, Outlook og OneNote, og kjører på tvers av enheter – enten det er en PC, Mac eller iPad.

Med god hjelp fra Copilot Pro er det enkelt å for eksempel be Word om å omformulere avsnitt, generere tekst eller oppsummere dokumenter, eller få en PowerPoint-presentasjon laget på sekunder basert på en beskrivelse i klartekst. Copilot Pro kan også lage utkast til svar på e-poster i Outlook, analysere og visualisere data i Excel … og mye, mye mer.

Med Copilot Pro kommer også prioritert tilgang til de aller nyeste språkmodellene som OpenAIs GPT-4 Turbo, samt forbedret KI-bildegenerering med Image Creator from Designer (tidligere Bing Image Creator). Snart kommer også Copilot GPT Builder, som gir mulighet til å bygge din egen Copilot GPT, skreddersydd etter egne behov.

Her kan du lese mer om Copilot Pro.