MGP-aktuelle Subwoolfer ute med musikkvideo

Mandag ble det klart at en av de finaleklare deltakerne i årets Melodi Grand Prix er duoen Subwoolfer. Brødrene Keith og Jim har kommet hele veien fra månen til jorden for å delta i MGP med låten “Give That Woolf A Banana”. Nå er de også ute med musikkvideo hvor vi får et lite glimt av hvordan livet ute i galaksen er.

I løpet av den korte tiden de har vært på jorden, har Subwoolfer selvfølgelig klart å komme seg på TikTok. Her kan du lære deg dansen, The Yum Yum, fra musikkvideoen og danse sammen med en av de to brødrene.

Hør låten her.

Se musikkvideoen her.

For 4,5 milliarder år siden ble galaksens største band «Subwoolfer» til. Bosatt på månen har brødrene Keith og Jim siden den tid erobret hver eneste planet musikalsk, som gjør dem til tidenes mest suksessfulle popgruppe. 20. juli 1969 dukket profeten Neil opp, som fort ble hyllet som mannen med de sterkeste armene. Neil lovte brødrene å komme tilbake og fortelle dem hvordan de kunne bli det største bandet på hans planet også, men først måtte de skrive den beste sangen i hele universet på hans morsmål – engelsk. Keith og Jim har siden den tid jobbet og perfeksjonert sin kunst, som er manifestert i mesterverket «Give That Wolf A Banana» – men Neil vendte aldri tilbake. Armert med den beste sangen i universet legger de nå ut på reisen til jorda for å lete etter Neil og for å ta plassen som ikke bare galaksen, men også verdens største artist, gjennom å opptre på det viktigste og mest prestisjefylte musikalske arrangementet i jordens historie; Melodi Grand Prix 2022.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Videokanal

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men18.8.2022 09:56:56 CEST | Pressemelding

2022 har vært litt av et år for Ramón, og på fredag slipper han siste singel fra sitt kommende debutalbum. «jeg elsker deg, men» er en mektig låt om kjærlighet, og er enda en smakebit på hva som kommer senere i høst. «Jeg er alltid ærlig og personlig i låtene mine, og skriver kun om ting jeg selv har opplevd og følelser jeg selv har kjent på. Denne låten føles litt ekstra ærlig og direkte, jeg bretter ut følelsene mine og synger det jeg skulle ønske jeg kunne sagt i denne situasjonen. Kjærlighet er vanskelig, ekstra vondt og vanskelig er det når det går opp for en at dette ikke er ment til å vare», sier Ramón. Årets første singel «ok jeg lover» er et levende bevis på hvor oppsiktsvekkende langt Ramón allerede har kommet, og hvor iherdig fansen hans er. Låten satt norsk streaming-rekord første dagen, og streamet til platina på under én måned. Etter det har milepælene kommet på løpende bånd; «17-mai» satt nordisk TikTok-rekord i antall creations og ble soundtracket til nasjonaldagen vår,

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste