MENY Solsiden til topps igjen

MENY Solsiden i Trondheim er tilbake som best i landet. For andre gang stikker butikken av med den gjeve tittelen «Årets butikk». MENY Colosseum i Oslo ble «Årets fighter» i 2019.

Vinnerne fra MENY Solsiden i midten: Kjøpmann Monica Ervig Kjendalen, flankert av ferskvaresjef Ståle Sandvik til v. og ass. butikksjef Sigbjørn Øien til h. Helt til venstre: driftssjef Geir Hov i MENY. Helt til høyre MENY-sjef Vegard Kjuus. Fotograf: Thomas Eckhoff

- Når det kommer til det å by på seg selv ovenfor kunden, så er MENY Solsiden i en særklasse. Hvis atmosfære kan måles med tall, så har butikken terningkast 6 på dette, sier MENY-sjef Vegard Kjuus.

Juryens begrunnelse
Årets butikk kjennetegnes av butikkulturen med fagkompetanse og matglede som kjernen i all utvikling. Det er ikke bare de trygge heltidsansatte som er gode på kundeservice, men hele butikkteamet har dette i ryggraden og ikke minst opplever man den særskilte kundeopplevelsen også i alle avdelinger. Lederteamet med kjøpmannen i spissen jobber med butikken etter millimeterpresisjon – hvor mottoet er «det som kan bli bedre, bør bli bedre». Dette gjenspeiler seg i tallene, driften og i kundeopplevelsene.

Overrasket og glad
En overrasket og veldig glad kjøpmann tok imot prisen tirsdag kveld og ble hyllet av en samlet ledelse og i underkant av 200 kjøpmenn.

-Vi har jobba så lenge og hardt med dette og jeg er så ufattelig glad. Denne prisen går til alle de ansatte, jubler kjøpmann Monica Ervig Kjendalen. Hun har jobbet i dagligvarebutikk fra hun var liten, først i farfars butikk, deretter farens butikk. Hun har også studert ved Norges Varehandelshøyskole.

Årets fighter: MENY Colosseum
MENY Colosseum ble kåret til Årets fighter 2019. Ifølge juryen er de ansatte på MENY Colosseum, med lederteamet i front, til fingerspissene drillet og engasjerte i eksepsjonelt god drift og er en av Norges råeste supermarked. Kjøpmannen har sammen med sine ansatte skapt en kultur og en sult for hvordan de skal forvalte pengene til Meny på en best mulig måte.
- Det er en ære å være i tet i en slik kåring. Vi fikk til utrolig mye bra i 2019, og som lederteam er vi skikkelige fightere, sier Ronny Kvammen, kjøpmann hos MENY Colosseum.

MENY Revetal i Vestfold stakk av med seieren ifjor og ble da kåret til Årets butikk i 2018, mens MENY Solsiden fikk denne gjeve prisen også i 2016.

Kontakt gjerne:
Monica Ervig Kjendalen, tlf. 988 78 227, monica.kjendalen@meny.no
Ronny Kvammen, tlf. 413 70 850, ronny.kvammen@meny.no

Årets Fighter: Vinnerne fra MENY Colosseum i midten. Kjøpmann Ronny Kvammen flankert av ass. butikksjef Luis Reyes til v. og ferskvaresjef  Marius Unstad til h. Helt til venstre driftssjef Geir Hov i MENY. Helt til høyre MENY-sjef Vegard Kjuus. Fotograf: Thomas Eckhoff.
Årets Fighter: Vinnerne fra MENY Colosseum i midten. Kjøpmann Ronny Kvammen flankert av ass. butikksjef Luis Reyes til v. og ferskvaresjef Marius Unstad til h. Helt til venstre driftssjef Geir Hov i MENY. Helt til høyre MENY-sjef Vegard Kjuus. Fotograf: Thomas Eckhoff.