Mediq Norge AS

Mediq Norge har startet distribusjon av Covid-19 antigen selvtester for bedrifts- og privatmarkedet

Mediq Norge har kjøpt inn 1 million Covid-19 antigen selvtester for bedrifts- og privatmarkedet. Tilgang på selvtester vil bidra til en tryggere hverdag ved å kunne øke antall gjennomførte tester, samt redusere smittespredning på arbeidsplass og ved sosiale sammenkomster.
Bli med på dugnaden!

Bedrifts- og privatmarkedet kan i dag finne testene hos Apotek, Byggmakker og Onninen. Apotera.no har allerede åpnet for pre-bestilling av testene og vil fortløpende sende ut testene fra sitt lager.

Apoteker i Apotera.no, Marthe Amundsen, er glad for at det kommer en godkjent selvtest for Covid-19 på det norske markedet:

«Dette er gode nyheter for de som ønsker et raskt svar på om de er smittet av korona. Muligheten for å teste seg enkelt og raskt hjemmefra kan bidra til å hindre smittespredning i samfunnet, og i verste fall ny nedstengning, nå som ting åpner opp».

Det er et stort engasjement for gjenåpning av samfunnet, og flere bedrifter som bl.a. NRK, ønsker å tilby selvtester for sine ansatte på arbeidsplassen.

«For Byggmakker og Onninen er dette et viktig tilbud som sikrer at våre kunder kan holde sin virksomhet i gang» sier Hilde Kristoffersen, Administrerende Direktør for Kesko Norge. «Gjennom å tilby selvtester gjennom Onninen Ekspress og Byggmakker bidrar vi til å forenkle kundens hverdag», avslutter Kristoffersen.

Generell info om selvtesten

Testen er den første SARS-COV-2 antigen selvtesten på det norske markedet som er CE-godkjent for private brukere. Utover CE-godkjenningen følger testen alle krav stilt av Legemiddelverket. Testpakken inkluderer alle komponentene som trengs for å utføre og lese av testen, og leveres med norsk tekst og bruksanvisning. Brukeren tar enkelt en test i nedre del av nesen med den sterile vattpinnen, og testen leses enkelt av 15 min. senere uten bistand fra helsepersonell.

Ved spørsmål til pressemeldingen, ta kontakt med:

Administrerende Direktør
Trond Dahl Hansen
tlf.: 971 21 878
e-post: trond.dahl.hansen@mediq.com

Trond Dahl Hansen, Administrerende Direktør
tlf.: 971 21 878
e-post: trond.dahl.hansen@mediq.com

Bli med på dugnaden!
Boson Covid-19 antigen selvtest

Om Mediq Norge AS

Mediq Norge AS
Brynsveien 14

Mediq er en av landets største leverandører av medisinsk utstyr og forbruksmateriell til offentlige og private institusjoner og bedrifter. Testene vil være tilgjengelige for det offentlige markedet, bedriftsmarkedet, samt til privatpersoner gjennom våre varehandelspartnere.

Følg pressemeldinger fra Mediq Norge AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mediq Norge AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Mediq Norge AS