Maylen Rusti aktuell med storbypop på egen dialekt

"Romeo & Julie" fanger stemningen av lange, hvileløse sommerkvelder og intens og sommerkjærlighet

Foto: M/M

Lytt til den her

Maylens distinkte stemme forteller en kjærlighetshistorie som sammen med pulserende synther gir en følelse av optimisme og melankoli, på samme tid.

Artisten fra Bergen har fått oppmerksomhet tidligere. Hennes første utgivelse, «Changing», var i høy rotasjon på NRK P3, og vekket nysgjerrighet blant flere av landets anmeldere. Etter et lengre utenlandsopphold i København, og noen år i Bergen, bor Maylen nå i Oslo og er aktuell med ny, dristig og berusende storbypop på egen dialekt.

"Gjennom natten står tiden i ro, og eg har flokete hår og skittene sko. No vet eg at du ser meg som eg e, og det e bare her eg vil være.»

Alt er ikke ment for å vare, men tiden sammen kan være verdt en livstid.

– For meg handler låten om å leve i nuet, og elske som om det ikke er noe morgendag. Stemningen i låten tar meg tilbake til sene sommerkvelder i barndommen og ungdomstiden, hvor alt skulle utforskes, og dagene ikke kunne bli lange nok. Jeg husker lukten av rododendron, tørr asfalt, rosa DBS-sykkel og oransje himmel, kribling i magen og en følelse av å være på eventyr. Fremtiden var ikke så viktig, så lenge jeg kunne være med vennene mine og jakte kjærligheten, forteller Maylen Rusti.

«Romeo & Julie» er perfekt til søvnløse sommerkvelder ellersom soundtracket til bilturer og eventyr.

Låten er skrevet av Maylen Rusti og produsert i samarbeid med Henrik Hilmersen.

Foto: M/M
Cover: Romeo & Julie - Maylen Rusti (Foto: M/M)

Svensk-Norsk supertrio er ute med sitt debutalbum i dag!16.9.2022 11:08:18 CEST | Pressemelding

Eriksson/Myhr/Malmström er en nystartet svensk/norsk trio som spiller nykomponert folkemusikk på gitar, hardingfele og klarinett/bassklarinett. Med innslag av improvisasjon og stemmeføring basert på teknikker lånt fra kontrapunkt har trioen funnet frem til et spennende musikalsk uttrykk. I dag slipper de sitt debutalbum "För sola skin’ på tak" bestående av 9 nydelige komposisjoner signert Thomas Eriksson.