Matstreif – hele Norges matfestival

Fredag 6. september starter Norges største nasjonale matfestival Matstreif, på Rådhusplassen i Oslo. Åpningen blir markert med et frokostseminar samme dag. Seminaret byr på faglig innhold, spennende diskusjoner og smakfulle prisutdelinger

Norges største nasjonale matfestival

Årets Matstreif retter seg spesielt mot ungdom, og markerer deres plass i byggingen av Matnasjonen Norge en nasjon som er kjent og anerkjent for mat og drikke av høy kvalitet.

Matstreif er et utstillingsvindu og en møteplass for aktørene i mat- og drikkenæringen i Norge. Den 6. og 7. september fylles Rådhusplassen i Oslo av bugnende matfat med lokale smaker, drikke og spesialiteter fra over 150 lokale matprodusenter fra hele Norge. Nytt av året er en rekke matfaglige kurs og aktiviteter som retter seg hovedsakelig mot ungdom og barn.

Matstreif er et årlig arrangement i regi av Innovasjon Norge på oppdrag av Landbruks- og matdepartementet. I år er 15. året på rad at Matstreif blir arrangert.

Program frokostseminar

09.00 Offisiell Åpning av Matstreif 2019, ved Olaug Vervik Bollestad, Landbruks- og matminister, Marianne Borgen, ordfører i Oslo og Håkon Haugli, administrerende direktør i Innovasjon Norge

09.20 Samtale om framtiden til Matnasjonen Norge

09.50 Prisutdelinger:

• Spesialitet-merket -Matmerk
  • NM i Ost 2019 ved Norsk Gardsost
  • Det Norske Måltid - annonsering av årets 12 første finalister i konkurransen
  • NM i honning 2019

10.20 Seminaret avsluttes

Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo

Tid: 06. September klokken 0900 – 10.20

Påmelding: Det blir mulig å intervjue prisvinnere og andre deltagere i etterkant av arrangementet. For påmelding kontakt Mona Raa Ravndal mobil: 942 97 048

Dette mener Innovasjon Norge om statsbudsjettet for 20207.10.2019 11:41:46 CESTPressemelding

- Dette er et godt budsjett for videre utvikling og nødvendig omstilling av norsk næringsliv. Budsjettforslaget gir Innovasjon Norge økte muligheter til å bidra med risikokapital til norske vekstbedrifter. Norge trenger bedrifter som vokser, gir arbeidsplasser og bidrar med skatter og eksportinntekter som sikrer den fremtidige velferden for oss alle, sier administrerende direktør Håkon Haugli i Innovasjon Norge.