Marte Eberson ute med en helt unik versjon av "Have Yourself a Merry Little Christmas" i dag!

Ny og nedpå versjon av juleklassikeren.

Marte Eberson. Foto: Birte Magnussen

LYTT HER

Etter Marte Eberson har gjort inntrykk som soloartist med hardtslående poplåter, slipper hun nå en rolig, unik og vakker versjon av "Have Yourself a Merry Little Christmas".

Det er hennes julefavoritt, og det merkes på den ektefølte fremførelsen og den nedstrippet atmosfæren.

Melankolsk preget melodisk, formidler Marte om en julesesong full av håp, nostalgi og tro på framtiden. Som en varm klem til lytteren, varmende og tryggende - gir denne versjonen deg ro og setter deg inn i en deilig og kjær julestemning.

– Teksten har blitt omgjort til en litt hyggeligere og optimistisk «amerikansk» utgave de siste årene, men jeg synger den originale som Judy Garland synger fra filmen «Møt meg i St.Louis, Forteller Marte Eberson.

– Denne versjonen spilte jeg først inn i stua under pandemien i fjor jul, og jeg la ut en liten versjon på Facebook som veldig mange likte godt og flere har spurt om den kan legges ut på Spotify. Så derfor gikk jeg i studio og spilte inn en skikkelig versjon, Sier Marte om prosessen bak å lage en unik versjon av en kjent og kjær klassiker.

Dette er første låt ut av flere julelåter som kommer neste år fra Marte Eberson.

På denne versjonen står Marte selv for alt av det instrumentale i tillegg til lead vokalen. Sangen er spilt inn og mikset av Jonas Kroon i Saga Studio.

Marte Eberson. Foto: Birte Magnussen
Cover: "Have Yourself a Merry Little Christmas" - Marte Eberson