Magnus Børmark (fra Gåte) er ute med ny, personlig sang

Magnus Børmark er utvilsomt mest kjent som gitarist og produsent i det trønderske folkrockbandet Gåte, og som visjonær bak progrockbandet 22. I august solodebuterte han med singlen "Magnet", der han viste seg frem som både en stilsikker pop-låtskriver og en knallgod vokalist og formidler.

I dag slipper han oppfølgerlåten, som har fått tittelen "Endre", etter hans onkel som var uteligger i Trondheim.

Hør låten her: https://orcd.co/endre

"Da jeg vokste opp, hadde jeg en onkel som var uteligger. Han het Endre. Onkel Endre hadde langt skjegg, vasket seg aldri, og haltet på den ene foten. Han drakk ikke, gikk ikke på dop, og nektet å ta imot trygdebolig eller almisser.

Han var en kjent, morsk og nesten mytisk karakter i bybildet. Jeg var redd ham, og samtidig veldig nysgjerrig. En gang lå jeg over sammen med ham på gata. Han var borte da jeg våknet. Etter mange år, gikk jeg på ham, sovende på kaia utenfor studio. Jeg tok et bilde av ham der han lå, uten å spørre om lov først. Det føltes feil og litt rart at jeg gjorde det, og ut av den ambivalensen skrev jeg sangen “Endre”, kanskje mest for å spørre om det var greit at jeg tok det bildet. Jeg spilte denne sangen i begravelsen hans.

Bildet på coveret er det faktiske bildet jeg tok. Det finns ingen andre bilder av ham etter at han ble uteligger.

Utgivelse:                   11.12.2020

Katalognummer:         DM129DS1

UPC:                           7072696003088

ISRC:                          NOAGJ2012902

Komponist:                 Magnus Børmark

Tekstforfatter:             Magnus Børmark

Foto: Raymond Eide
Foto: Magnus Børmark

Jeg tror ikke på sjangere, jeg tror på musikk som har et punkt hvor du treffer et annet menneske. (Ole Paus)

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, Ingrid Lovise, Trang Fødsel, Zuma, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders og 4ETG.

Asbjørn Ribe kickstarter det nye året med ny singel!4.1.2021 07:00:00 CETPressemelding

Når selv visesangeren må ty til rock. Den nylig Spellemannsnominerte artisten Asbjørn Ribe er ute med singelen "Et perfekt bål", som er første smakebit fra hans kommende soloalbum som slippes høsten 2021. Hør "Et perfekt bål" her! Asbjørn Ribe er kjent for sine varme tekster og gode meloditeft, men den rolige stilen må nå legges litt til side. Etter 10 år og fire soloplater som bejublet norskspråklig vise-pop artist var tida inne for noe nytt. Noe større, noe mer ulydig, mer rock, flere ting oppi gryta, nye produsenter, nye musikere, nye studioer, og nye sterke sanger... Mer av alt! Nå er jeg veldig klar for et nytt år, et flammende bål, og det kan ikke vente – ny låt er ute første januar, og den måtte rocke mer!» Sier Ribe. Dropbox med WAV, cover, bilder og metadata Asbjørn Ribe Et perfekt bål - single Release: 01.01.21 Label: SkiPop Records/Altenburg Skivbolag Product code: ALT012S1 ISRC: NO36G2101020 UPC: 195497640256 Tekst og musikk: Asbjørn Ribe Produsent: Christian Engfelt Tromme