Magne Sørestrand er fylkesvinner til prisen Årets ildsjel

Magne Sørestrand er én av totalt 11 fylkesvinnere som kjemper om den gjeve prisen Årets ildsjel. Denne uken ble han overrasket av Clas Brede Bråten på Vossestrand. Prisen deles ut på Idrettsgallaen i Trondheim 8. januar.
Clas Brede Bråten overrakte den gledelige nyheten til Magne Sørestrand på Vossestrand. Foto: Vetle Eggen

Sørestrand blir omtalt som en legende i idrettslaget og hylles for hans innsats for hopp- og kombinertsporten.

Se video fra overraskelsen og last den ned her.

Juryens begrunnelse:

Magne Sørestrand har hatt omtrent alle verv som er å oppdrive i Eldar IL, og har vært brennende engasjert for idrettslaget i en mannsalder. Han har vært involvert i det meste av idrettstilbudene til idrettslaget, både sommer og vinter. Innsatsen han har gjort for hele idrettslaget kunne vært nok til å vinne ildsjelprisen alene, men innsatsen hans for hopp- og kombinertsporten står i særklasse. Gjennom hele karrieren hans har han stått i bresjen for utbygging av hoppanlegg, rekruttering, trening, renn og oppfølging av utøverne. Deriblant Lars Bystøl, som tok OL-gull i 2006, men like fullt har han alltid hatt et hjerte for bredden og at selv de yngste skal få prøve seg i hoppbakken.

Sørestrand har brukt all fritid i tjeneste for idrettslaget i alle år, og har hatt en imponerende innsats i løpet av koronaperioden.

Om priskategorien Årets ildsjel:

Over hele landet er det tusenvis av frivillige ildsjeler som gjennom hele året legger ned en uvurderlig innsats for sine klubber og utøvere. Vinneren mottar prisen for Årets ildsjel under Idrettsgallaen. Årets ildsjel deles ut i samarbeid med Norsk Tipping.

Følgende kriterier må være oppfylt for å bli nominert:

1. Årets ildsjel har, uansett alder, gjort en solid frivillig, uegennyttig innsats i idretten utover det man kan forvente i den spesielle tiden vi har vært igjennom.
2. Årets ildsjel kan ikke være ansatt i klubben

Det velges ut 11 fylkesvinnere som i november 2021 vil bli overrasket av en idrettsprofil. Juryen for Årets ildsjel vil plukke ut tre finalister av de 11 fylkesvinnerne. Juryen består av Kjetil André Aamodt, Marit Bjørgen, Olaf Tufte, Aida Dahlen, Are Strandli, Heidi Støre, Astrid Uhrenholdt Jacobsen, Silje Norendal og Berit Kjøll.

Les mer om Idrettsgallaen

Magne Sørestrand. Foto: Vetle Eggen.