Lunar entrer e-sportarenaen med Heroic

Digitalbanken Lunar og e-sportsorganisasjonen Heroic skal sammen gi norske CSGO-spillere helt unike spillopplevelser når turneringen “The Lunar Mission” går av stabelen fra 20. august. Registreringen til turneringen er allerede åpen.

Turneringen gir Lunar muligheten til å nå ut til et ungt og teknologikyndig publikum. Samtidig får unge aspirerende e-sport-spillere sjansen til å vise seg frem og potensielt kickstarte karrieren innen sporten.

Norgessjef i Lunar, Eilin Schjetne, uttaler;

- Vi er veldig fornøyd med det vi skaper med Heroic. De representerer en ny type sport som har rukket å få en enorm tilhengerskare på kort tid. Vi kjenner oss igjen for det er jo litt som Lunar. Født i og skapt for en digital tidsalder. Vi synes det både er gøy og helt naturlig for oss å støtte en forholdsvis ung generasjon som elsker e-sport. Mange av dem har allerede rukket å bli våre brukere.

- Jeg mener e-sport er utviklende både sosialt og mentalt. Jeg har selv to gutter som har gamet i årevis. Vi ønsker å spille på lag med den nye generasjonen, både når vi gir dem nyskapende måter å håndtere pengene på, men også på andre relevante arenaer.

Glimrende mulighet for amatørspillere
Lunar vil være godt synlig både før, under og etter online-turneringen hvor to spiller mot to i Wingman. Det gir amatørspillere en smak av en autentisk e-sportopplevelse, hvor de får sjansen til å vinne alt fra pengepremier til spillutstyr og signerte Heroic-varer. Den mest spennende delen er at vinnerlaget får spille en showkamp mot det offisielle Heroic CSGO-laget.

Heroic Founder & CEO, Joachim “Noobwork” Haraldsen, uttaler;

- Vi er veldig spente på samarbeidet vårt med Lunar. Vi ønsker å gi esports-fans muligheter som ikke bare vil være til nytte inne i spillet, men også i virkeligheten. Gjennom vårt samarbeid med Lunar, får vi muligheten til å introdusere smarte måter å styre økonomien på. Vi vil gi spillerne en unik mulighet til å føle på hvordan det er å være en profesjonell e-sportsutøver ved å konkurrere for ekte penger og ha sjansen til å spille mot vårt offisielle CS:GO-lag. Jeg kan trygt si at gaming har endret livet mitt til det bedre. Det er nå Heroic sitt oppdrag å sørge for at alle som følger oss og våre partnere får den samme positive opplevelsen.

Lunar er et fintech-selskap som lar både forbrukere og bedrifter håndtere alt som har med penger å gjøre på ett sted. Plattformen til Lunar håndterer mer enn 500.000 kunder som sparer, bruker og investerer pengene sine. Lunar startet opp i Århus i 2015, og er i dag til stede i både Danmark, Sverige og Norge med over 600 ansatte. I 2019 fikk Lunar europeisk banklisens og er en av Europas raskest voksende utfordrerbanker. Over 70.000 kunder i Norge benytter seg av tjenestene til Lunar, og selskapet er lokalt til stede med kontor i Oslo. Les mer på lunar.app/no

Om Heroic
Heroic er en norsk esportsorganisasjon som har et mål å bli det nordiske kraftsenteret innen global esport, med allerede millioner av fans over hele verden. Organiasjonen har for tiden et av verdens beste CS:GO lag, et globalt topplag i PlayerUnknown's BattleGrounds ("PUBG") og et ledende europeisk Rainbow Six Siege ("R6")-lag.

Fremover vil organisasjonen utvide seg til flere nye og attraktive spill og gå inn i globale esportsligaer, som vil øke den kommersielle verdien gitt til nåværende og fremtidige sponsorer og partnere.