Lønnsoppgjøret i havn med LO- og YS-forbund i sykehusene

- Vi er fornøyd med å ha blitt enige med forbundene i LO og YS om lønnsoppgjøret for om lag 40 000 ansatte i sykehusene, sier Anne-Kari Bratten i Arbeidsgiverforeningen Spekter.

Anne-Kari Bratten er administrerende direktør i Arbeidsgiverforeningen Spekter. Foto: Spekter/Thomas Kleiven

Resultatet av forhandlingene er i tråd med normen fra frontfaget, og omfatter blant andre helsefagarbeidere, ambulansearbeidere, renholdsmedarbeidere, vernepleiere, sosionomer, merkantilt og teknisk personell i sykehusene.

Spekter med tilbud for å løse streiken ved Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter2.6.2021 14:45:36 CEST | Pressemelding

- Spekter har i dag tilbudt LO Stat/Fagforbundet en løsning som vil føre til at alle dagens medlemmer av Fagforbundet på Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter skal få opprettholde pensjonsordningen. Vi forventer derfor at LO Stat/Fagforbundet vil møte oss så snart det er praktisk mulig for å få avsluttet streiken, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.