Lier-artisten LOKLYN slipper "Everything I thought I knew" i dag!

LOKLYN er en fremadstormende norsk/australsk artist som nå gir ut sin fjerde singel med "Everything I thought I knew". LOKLYN lager musikk i sjangeren elektronisk pop, med mørke undertoner og et massivt lydbilde. Hun drar inspirasjon fra artister som Vaults, Florence + The Machine og Emilie Nicolas.

Foto: Elin Dale

Hør Everything I Thought I Knew her

Artwork, bilder, labelcopy

Bak artistnavnet LOKLYN finner vi Helene O'Loughlin som har vokst opp i Melbourne og Norge. Hun har vært en aktiv del av musikklivet i Lier fra barndommen av, og har siden utdannet seg som musiker på Westerdals Oslo ACT. Hun har de siste årene hatt base i Oslo, hvor hun har videreutviklet sitt musikalske uttrykk og talent. 9. september kommer hennes fjerde utgivelse, og her har LOKLYN utviklet lydbildet sitt i en mørkere og tyngre elektronisk retning.

«Everything I thought I knew» handler om «følelsen av å få grunnmuren sin rystet ved. For så å måtte finne ut av ens egne sannheter, verdier og meninger, og bli kjent med seg selv på nytt».

Tekstene tar direkte inspirasjon fra Helenes personlige opplevelser, og beskriver følelser vi alle har i oss, på hennes særegne måte.

Foto: Elin Dale
Coverdesign: Allan Tangedal

LOKLYN er signert på plateselskapet Curling Legs som er en sub-label til Grappa Musikkforlag.