RiksTVRiksTV

Lanserer ny strømmetjeneste

Strømmetjenesten Strim retter seg mot 500 000 nordmenn uten tradisjonelt TV-abonnement.
Rune Åsprang. Leder for Strim.

En splitter ny strømmetjeneste som samler innhold fra TV 2, TVNorge, HBO Nordic, Disney, Discovery, BBC, Matkanalen, Paramount+, med innhold fra Paramount Pictures, Comedy Central og MTV, er lansert. Tjenesten har fått navnet Strim. Strim har som målsetting å nå de omtrent 500 000 nordmenn som ikke har, eller ikke lenger bruker, et abonnement på tradisjonelle TV-pakker.

- Strim er Norges første strømmetjeneste som samler innhold fra TV 2, TVNorge, HBO Nordic, Disney, Discovery, BBC, Matkanalen og Paramount+ i én og samme tjeneste. Dette er bare starten. Etter hvert regner vi med å få enda flere innholdsleverandører på plass, sier leder for Strim, Rune Åsprang.

Strim er en app som inneholder tusenvis av filmer, serier og TV-programmer. Appen lar deg også strømme live-TV fra mange av de mest sette TV-kanalene i Norge. Strim app-en blir straks tilgjengelig på PC/MAC, Apple TV, via Chromecast, nettbrett og smarttelefoner. Etter hvert vil Strim bli tilgjengelig på flere skjermer.

- Strim er en satsing som først og fremst er rettet mot de som ikke har eller ikke lenger bruker tradisjonelle TV-pakker. I det norske markedet har det manglet gode alternativer for de som ønsker en strømmetjeneste som samler godt og populært innhold fra flere innholdsprodusenter. Alle de hundretusenvis som velger bort tradisjonelle TV-pakker har i dag fått et alternativ som vi mener skal bite fra seg i konkurransen mot andre strømmetjenester. Strim er TV-frihet, sier Rune Åsprang.

- Alt leveres over åpent internett. Det betyr at du kan velge Strim uansett hvor du bor i landet og helt uavhengig av hvem som er din internettleverandør. Ingen TV-boks, ingen bindingstid og ingen skjulte kostnader, sier Rune Åsprang.

Åsprang er godt fornøyd med at bransjen i Norge samler seg rundt strømmetjenesten Strim for å møte den internasjonale strømmekonkurransen.

- Dette er et historisk samarbeid på tvers av aktører i Norge, ikke minst for å møte konkurransen fra internasjonale aktører som Netflix med flere. Nå har vi samlet både nasjonale og internasjonale aktører i én og samme strømme-pakke. Alle kan bli strimere ved å prøve tjenesten gratis i syv dager. Det er ingen binding eller skjulte kostnader og du kan si opp eller bytte pakker når som helst.

Vi er stolte av denne nye tjenesten og gleder oss til å ta fatt på en spennende reise, sier Rune Åsprang.

Tanken bak Strim har vært å samle populære filmer, serier og TV-programmer i underholdningspakker til en fornuftig pris. Det lanseres tre pakker – «Strim mini», «Strim film & serier» samt «Strim familie», hvor den første pakken koster 149 kroner, den andre 299 og den siste 399 kroner.

- Vi har et bredt utvalg av filmer og serier av høyeste kvalitet, det siste innen nyheter og aktualitet, og underholdning for hele familien.  Ja, vi tør påstå at vi er Norges mest komplette strømmetjeneste. Med Strim kan man rett og slett velge om man vil bruke tiden sin på å sette seg inn i hva som skjer i Norge og verden, se rykende ferske filmer fra Hollywood, eller om man ønsker å se enkel og avslappende underholdning. Det finnes ikke liknende tilbud i strømmemarkedet i Norge, sier Rune Åsprang.

I TV 2 hilser de Strim velkommen.

- For TV 2 er det viktig at vi når ut med alt det gode innholdet vårt, både via TV 2 Sumo og våre partneres strømmetjenester. Strim er et spennende og nyskapende initiativ i det norske TV-markedet, og vi ser frem imot å være en del av denne satsingen, sier sjefredaktør og adm. dir. Olav T. Sandnes i TV 2

Discovery-sjefen i Norge gleder også seg over Strim-lanseringen.

- Vi har alltid hatt et godt samarbeid med RiksTV, og vi er glade for å være med på denne lanseringen. For oss er det viktig å være tilgjengelig for seerne på deres premisser. Det bidrar forhåpentligvis Strim til, sier adm. dir. Tine Austvoll Jensen i Discovery Norge.

Bak strømmetjenesten Strim står RiksTV, som leverer TV over fiber og det digitale bakkenettet til flere hundre tusen nordmenn.

For mer informasjon, kontakt Strim-sjef Rune Åsprang på mobil 982 19 462.

Rune Åsprang. Leder for Strim.
Last ned bilde
Strim er en strømmetjeneste tilgjengelig på mobil, nettbrett, i nettleseren, Apple TV og via Chromecast.
Last ned bilde
Strip er en ny ny strømmetjeneste som samler innhold fra TV 2, TVNorge, HBO Nordic, Disney, Discovery, BBC, Paramount+, Comedy Central og MTV.
Strim-logo.

Om RiksTV

RiksTV
Postboks 393 Økern

22 88 37 90http://www.rikstv.no

RiksTV har snaue 250 000 kunder, og er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV via antenne, internett og fiber. I tillegg til tilgang via SMART-boks er RiksTV tilgjengelig via apper til Apple TV, mobil, nettbrett og via nett-TV. Ifølge Norsk Kundebarometer 2018 har RiksTV de mest fornøyde kundene i kategorien TV-distribusjon.

RiksTV tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.

Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er RiksTVs største og mest populære kanalpakke.

Følg pressemeldinger fra RiksTV

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra RiksTV på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra RiksTV