Lady Gaga sier ja til seg selv med eksklusiv forlovelsesring

Med 180 millioner følgere i sosiale medier som vitner, sa popfenomenet Lady Gaga i dag ja til seg selv for å feire at alle kan fri til hvem de vil når de vil.

Forlovelsesringen «The Knight Finger» ble tidligere denne uken lansert av Klarna og moteaktivisten Bea Åkerlund for å gi fingeren til foreldede tradisjoner.

Mer enn hver femte nordmann er skeptisk til at kvinner skal fri på andre dager enn skuddårsdagen, som inntreffer 29. februar i år. Det viser en representativ undersøkelse Klarna har fått utført.

Lady Gaga: En latterlig idé at kvinner bare kan fri hvert fjerde år

I en eksklusiv kommentar til Klarna, forklarer Lady Gaga:

"For my entire career, I’ve taken pride in using my voice to stand up for what I believe is right. So I am excited to work with my friend B. and Klarna to celebrate how far we’ve come as a culture, and call out the work we need to continue to do. The idea that a woman can only propose to a man one day every four years is so completely ridiculous! Anyone who knows me knows that I believe any person of any gender identity should be able to express any act of love to anyone else on ANY day of ANY year. So in an act of defiance of this outdated tradition, I decided to say yes to MYSELF! And wear this ring today with pride to remind myself and everyone that the only permission you need to love comes from within you".

Stefani Joanne Angelina Germanotta, bedre kjent som Lady Gaga, er en av verdens mest innflytelsesrike og bestselgende artister. I tillegg til sine mange bragder innenfor musikk og film er hun også en sosial aktivist som bruker mye tid på å øke fokuset rundt mental helse og menneskerettighetene til LHBT (lesbiske, homofile, bifile og transpersoner).

– Dersom tradisjoner ikke utfordres så stopper utviklingen. Akkurat som Lady Gaga mener vi i Klarna at alle skal få det de elsker og ikke la seg styre av utdaterte tradisjoner. Denne ringen er ment som et symbol på det, forklarer markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.

Klarna er Norges største betalingsløsning for netthandel. Tjenesten benyttes av over 6000 norske nettbutikker. De er mest kjent for løsningen som gjør det mulig for kundene å prøve produktet før de betaler.

11 prosent involvert i frieri i dag

Ifølge den representative undersøkelsen Klarna har fått utført vil flere tusen nordmenn benytte Valentines Day til å fri til sin kjære. Hele 11 prosent av de spurte sier at de planlegger å fri eller forventer å bli fridd til i dag. Heldigvis for frierne er sjansen stor for at de får ja. Ni av ti av dem som har fridd, oppgir nemlig at de fikk ja. Bare knappe halvparten av dem som ble fridd til opplevde imidlertid frieriet som romantisk.

– Forlovelsesringen «Knight Finger» er designet for å inspirere oss alle til  å elske på egne premisser, bryte løs fra alle tradisjoner og forme vår egen fremtid. Lady Gaga er virkelig en inspirasjon. Hun lager sine egne regler for å uttrykke hvem hun er. Det er en ære at hun har satt min ring på sin finger, sier moteaktivisten og kjendisstylisten, Bea Åkerlund.

Hun jobber med store internasjonale stjerner som Madonna, Beyonce og Lady Gaga.

Designet to eksklusive forlovelsesringer for Klarna

Forlovelsesringen «The Knight Finger» er designet i gull vermeil og er prydet med 246 steiner i fargen Rose Pink og fire krystallsteiner.  Åkerlund har designet enda en ring som også skal symbolisere at alle kan fri til hvem de vil, når de vil. «Unification» kommer med én enkelt krystallstein og er også i gull vermeil.

Prisene på ringene er $950.00 (Knights Ring) og $500.00 (Unification), De blir lagt ut for salg eksklusivt på hbx.com.

Alle inntekter fra salget går til den internasjonale ideelle organisasjonen «Dress for Success». De jobber med å gi kvinner bedre muligheter ved å tilby et støttenettverk og utviklingsverktøy for en bedre hverdag, både på jobb og ellers i livet.

Følg med i Klarna-appen og på vår Instagram-konto @klarna.no for mer informasjon.

Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.