Ladbar A-Klasse med norske priser
- A-Klasse er en av våre viktigste modeller og den som utvilsomt har introdusert flest nye kunder til vårt merke. Med rekordlang elektrisk rekkevidde og en svært attraktiv pris vil A 250 e definitivt bidra til å løfte Mercedes-Benz til nye høyder, sier Kjetil Myhre, konserndirektør i Mercedes-Benz Personbil hos Bertel O. Steen.
Høydepunkter
- Inntil 69 km elektrisk rekkevidde (WLTP)
- Systemeffekt på 218 hestekrefter
- Systemmoment på 450 Newtonmeter
- Akselerasjon fra 0-100 km/t på 6,6 sekunder
- Tauekapasitet på 1600 kg (tilvalg)
- Flatt bagasjerom
Omfattende standardutstyr
A 250 e har en mengde utstyr som standard i Norge. Listen er lang og blant høydepunktene finner man LED High Performance-lys, 8-trinns DCT automatgirkasse, Ryggekamera, automatisk filholder, MBUX, preklimatisering og aluminiumsfelger. Av tilvalg som tidligere ikke har vært utbredt i kompaktklassen nevnes multikonturseter med massasje, sylskarpt head up-display, 360-kamera, Burmester stereo med hele 12 høyttalere og ikke minst assistansesystemer på S-Klassenivå.
Kompakt kraftpakke
Den elektriske motoren er sømløst integrert i drivlinjen og vil sammen med den firesylindrede forbrenningsmotoren gi en systemeffekt på 218 hk (160 kW) og et dreiemoment på 450 Nm. Majoriteten av disse kreftene leveres umiddelbart og tar A 250 e fra 0-100 km/t på kun 6,6 sekunder. Toppfarten er på solide 235 km/t (140 km/t på ren batteridrift).
Stor batterikapasitet og hurtiglading
Det vannavkjølte batteriet har en total kapasitet på ca. 15,6 kWh, det største i en eksisterende plug-in hybrid fra Mercedes-Benz. A 250 e kan lades med både vekselstrøm og likestrøm, der sistnevnte kun bruker 25 minutter fra 10-80 prosent. Fra en ladeboks med en effekt på 7,4 kW tar det omkring 1 time og 45 minutter fra 10-100 prosent.
Flatt gulv
For å optimalisere bagasjeromsplassen er eksosanlegget fullstendig redesignet. Fremfor å strekke seg til enden av bilen, avsluttes det nå midt under kjøretøyet. Drivstofftanken er integrert i installasjonsrommet for akselen, noe som gjør at batteriet kan plasseres under baksetene. Dette resulterer i minimalt tap av bagasjeromsplass sammenlignet med søstermodellene og sikrer et helt flatt gulv.
Elektrisk MBUX
Det nye brukergrensesnittet MBUX er selvsagt på plass, med spennende funksjoner som stemmestyring og augmented reality-navigasjon. Ett nytt elektrisk program introduseres til nykommerne og gjør at forbrenningsmotoren kun starter ved kick-down. I dette programmet kan man også styre mengden regenerering via to hendler bak rattet.
Via Dynamic select-bryteren i midtkonsollen har man de tradisjonelle valgene komfort-, ECO- og Sport slik at kundene totalt sett kan velge mellom 100 prosent utslippsfri drift, hybriddrift, eller forbrenningsmodus for å spare batteri til bynære strøk.
Tekniske data
A 250 e | A 250 e Sedan | |
Systemytelse (kW/hk) | 160/218 | 160/218 |
Systemmoment (Nm) | 450 | 450 |
Akselerasjon 0-100 km/t (s) | 6,6 | 6,7 |
Toppfart (km/t) | 235 | 240 |
Blandet forbruk (l/mil) | 0,14-0,15 | 0,14 |
Blandet CO2-utslipp (g/km) | 33-34 | 32-33 |
Total batterikapasitet (kWh) | 15,6 | 15,6 |
NEDC elektrisk rekkevidde (km) | 74-76 | 75-77 |
WLTP elektrisk rekkevidde (km) | 60-68 | 61-69 |
Bagasjerom VDA (liter) | 310 | 345 |
Hengervekt (kg) | 1600 | 1600 |
Pris i kr (eks. lev.) | 382.000 | 392.000 |
Nøkkelord
Kontakter
Audun HermansenPR- og informasjonssjef
Tel:976 70 148audun.hermansen@mercedes-benz.noKjetil MyhreDirektør Mercedes-Benz personbil
kjetil.myhre@mercedes-benz.noBilder
Lenker
Om Mercedes-Benz Norge
Mercedes-Benz Norge er en avdeling på 30 årsverk i Bertel O. Steen AS som siden 1972 har vært importør i Norge.
Bertel O. Steen importerer i tillegg bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, smart®, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede. Konsernet er også en stor aktør innen bilfinans og verksteddrift.
Bertel O. Steen ønsker å ta en ledende rolle i den store transformasjonen som bilbransjen er inne i, og å bidra til utviklingen av morgendagens mobilitetsløsninger. Selskapet har ca. 3 000 medarbeidere. Hovedkontoret ligger i Lørenskog kommune.
Følg pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge
Et ikon blir elektrisk – Her er nye elektriske G-Klasse24.4.2024 13:09:38 CEST | Pressemelding
Helt nye elektriske G-Klasse kombinerer tradisjon og innovasjon. Tro mot sin unike karakter og sin ikoniske silhuett, inkluderer den alle de klassiske elementene som har definert G-Klasse gjennom 45 år. Den elektriske modellen tilbyr en rekkevidde på opptil 473 kilometer og utmerker seg med imponerende terrengegenskaper, inkludert den innovative funksjonen G-TURN.
EQS med omfattende oppdatering – Økt rekkevidde og mer komfort11.4.2024 13:55:32 CEST | Pressemelding
Det elektriske flaggskipet EQS har fått en omfattende oppdatering som inkluderer økt batterikapasitet, rekkevidde på opptil 822 kilometer, ny grill, stående stjerne på panseret, samt enda mer komfort i baksetet.
Salgsstart for Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE: Mer kraft enn noen gang før10.4.2024 08:46:21 CEST | Pressemelding
Den kraftigste SL noensinne byr på en systemeffekt på hele 816 hestekrefter. Nå er den klar for bestilling, med en startpris på kr. 3.335.000,- (ekskl. levering).
Nye G-Klasse – Ikonisk design, fremtidsrettet teknologi27.3.2024 12:35:56 CET | Pressemelding
G-Klasse, som først så dagens lys i 1979, har lenge vært sett på som et ikon. Nå har den blitt ny, uten å miste sin særegne karakter. Med forbedret ytelse takket være elektrifisering, moderne assistansesystemer, økt komfort og avansert digitalisering, fortsetter nye G-Klasse å imponere.
Vintertesting av fremtidens elektriske plattform fra Mercedes-AMG19.3.2024 12:54:23 CET | Pressemelding
På en frossen innsjø tett på polarsirkelen i Sverige, og ved temperaturer så lave som -25 grader celsius, testes nå en sterkt kamuflert bil på den nye elektriske plattformen AMG.EA. Bak kamuflasjen er det noen hint om det fremtidige designet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom