Salgsstart for Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE: Mer kraft enn noen gang før

Den kraftigste SL noensinne byr på en systemeffekt på hele 816 hestekrefter. Nå er den klar for bestilling, med en startpris på kr. 3.335.000,- (ekskl. levering).

Mercedes-AMG SL
Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE er tidenes kraftigste SL

- Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE er det perfekte eksempelet på hvordan innovasjon og luksus kan fusjonere med banebrytende ytelse. Med sin avanserte hybridteknologi og imponerende AMG-håndverk, tilbyr den en særdeles dynamisk og raffinert kjøreopplevelse, sier konserndirektør Thorbjørn Myrhaug i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Eksklusivitet og kraft i skjønn forening
Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE kombinerer en 4,0-liters V8 biturbomotor med AMG Electric Drive Unit, som tilsammen gir en systemeffekt på 816 hestekrefter og opptil 1420 Nm. Dette gjør den nye modellen til tidenes mest innovative og kraftige SL. Med den umiddelbare responsen fra den elektriske motoren, den raske oppbyggingen av dreiemoment og den lineære kraftleveransen, ligger alt til rette for en imponerende kjøreopplevelse. Akselerasjonen fra 0 – 100 km/t på kun 2,9 sekunder, og toppfarten på 317 km/t, står i stil med bilens selvsikre utseende.

Bilen har fullt variabel AMG Performance 4MATIC+ firehjulsdrift og AMG SPEEDSHIFT MCT 9G girkasse. I tillegg har den AMG ACTIVE RIDE CONTROL fjæring med adaptiv demperjustering, keramiske bremser, aktiv bakakselstyring og AMG DYNAMIC PLUS-pakke.

Kundene kan velge mellom 21 eksteriørfarger, inkludert et omfattende utvalg fra MANUFAKTUR-programmet. De elektrisk justerbare AMG-sportssetene kombinerer stabil sidestøtte med høy komfort. Om man velger AMG Performance-seter med integrerte hodestøtter, er det enda mer fokus på sportslighet. Hele 16 ulike setetrekk gjenspeiler bredden fra det komfortable til det ytelsesorienterte i interiøret. En- og tofarget nappaskinn inngår i utvalget, og det samme gjør MANUFAKTUR-trekk i nappaskinn med diamantmønster. En kombinasjon av nappaskinn med mikrofiber og kontrast-søm i gult eller rødt understreker den sportslige karakteren til SL 63 S E PERFORMANCE.

Mercedes-AMG%20SL

Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE

Fra kr. (ekskl. levering)

3.335.000,-