Kristopher Schau og The Dogs bjeffer det nye året inn for niende år på rad!

Den 4. januar slipper The Dogs albumet "Post Mortem Portraits of Loneliness", og dette er deres niende studioalbum, som for niende år på rad slippes den første mandagen i det nye året.

Foto: LP Lorentz

Den første singlen "The Storm" slippes i dag, og den kan du høre her: https://orcd.co/storm

Også The Dogs hadde store planer med sitt nye album, som opprinnelig skulle spilles inn i Sverige med svensken Chips K, som har produsert både Hellacopters, Nomads og mange andre av bandets helter og inspirasjonskilder. De rakk så vidt å starte dialogen og utveksle noen demoer, før "de planene gikk i dass", som Kristopher Schau selv beskriver det.

Med dårlig stemning og lock-down, måtte bikkjene tenke gammelt, og endte derfor opp med å kontakte sin gamle venn og produsent Anders Nordengen og gyve løs på ny skive: - Pandemien gjorde at vi i The Dogs måtte spille inn vårt niende studioalbum i øvingslokalet. Som alle band som slipper plate synes vi at det er vårt beste album til nå, sier Kristopher Schau

Artist: The Dogs

Tittel: The Storm

Katalognummer: DM134DS1

UPC#: 7072696003187

ISRC: NOAGJ2113403

Låtskrivere: Kristopher Schau og Tommy Reite

Produsent: Anders Nordengen

Artwork: Remi Juliebø

Jeg tror ikke på sjangere, jeg tror på musikk som har et punkt hvor du treffer et annet menneske. (Ole Paus)

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, Ingrid Lovise, Trang Fødsel, Zuma, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders og 4ETG.

Asbjørn Ribe kickstarter det nye året med ny singel!4.1.2021 07:00:00 CETPressemelding

Når selv visesangeren må ty til rock. Den nylig Spellemannsnominerte artisten Asbjørn Ribe er ute med singelen "Et perfekt bål", som er første smakebit fra hans kommende soloalbum som slippes høsten 2021. Hør "Et perfekt bål" her! Asbjørn Ribe er kjent for sine varme tekster og gode meloditeft, men den rolige stilen må nå legges litt til side. Etter 10 år og fire soloplater som bejublet norskspråklig vise-pop artist var tida inne for noe nytt. Noe større, noe mer ulydig, mer rock, flere ting oppi gryta, nye produsenter, nye musikere, nye studioer, og nye sterke sanger... Mer av alt! Nå er jeg veldig klar for et nytt år, et flammende bål, og det kan ikke vente – ny låt er ute første januar, og den måtte rocke mer!» Sier Ribe. Dropbox med WAV, cover, bilder og metadata Asbjørn Ribe Et perfekt bål - single Release: 01.01.21 Label: SkiPop Records/Altenburg Skivbolag Product code: ALT012S1 ISRC: NO36G2101020 UPC: 195497640256 Tekst og musikk: Asbjørn Ribe Produsent: Christian Engfelt Tromme