KPMG henter lederprofiler fra Vy og PwC

Henrik Lervold og Nina Hauge Schage blir sentrale i arbeidet med å realisere KPMGs videre vekstambisjoner og posisjonering i markedet når de overtar lederansvaret for marked, kundearbeid og kommunikasjon.
Nina Hauge Schage starter som Head of Communications i KPMG.

Henrik Lervold starter 1. september i rollen som Head of Clients and Markets. Han overtar stafettpinnen fra Graciella Garmann som skal lede utviklingen av et nytt tjenesteområde som etableres i KPMG. Henrik kommer til KPMG fra stillingen som Head of Marketing and Communications hos konkurrenten PwC, hvor han blant annet har vært sentral i selskapets omposisjonering og merkevarebygging de siste fire årene.

– Da denne muligheten dukket opp så var det klin umulig for meg å ikke takke ja. Jeg kommer til et selskap med en svært sulten, markedsorientert og foroverlent toppledelse som vil ta en tydelig posisjon i markedet basert på gode verdier, og som har et ønske om å få til bra ting for kunder og samfunn. Å få bli med på deres vekstreise trigger meg veldig, sier Henrik.

Skifter kurs

I tillegg til Henriks ankomst, er KPMG også glade for at Nina Hauge Schage vil påta seg rollen som Head of Communications fra 1. oktober. Nina har flere års relevant erfaring, sist som kommunikasjonssjef i Vy, hvor hun har jobbet bredt med både intern og ekstern kommunikasjon, inkludert strategiske kommunikasjon og proaktiv eksternkommunikasjon. Før dette var Nina rådgiver i Geelmuyden Kiese og journalist i Nettavisen.

– Jeg gleder meg veldig til å videreutvikle intern- og eksternkommunikasjonen i selskapet sammen med resten av teamet, og er er takknemlig for tilliten KPMG har vist meg. Det har vært ekstremt spennende og lærerikt å være med på Norges mest omtalte navnebytte og arbeidet med å tydeliggjøre Vys rolle som operatør av mange typer transportmidler. Nå ser jeg frem til å utvikle ny kompetanse i et selskap med mange muligheter, som har en sentral rolle når det kommer til å hjelpe virksomheter med å drive og møte de raske endringene i samfunnet, forteller hun.

– Vi er svært fornøyde med å få Henrik og Nina med på laget. Begge bringer med seg verdifull kompetanse og erfaring som blir viktig for oss når vi skal realisere våre videre ambisjoner, sier Lars Inge Pettersen, administrerende direktør i KPMG Norge.

Nina Hauge Schage starter som Head of Communications i KPMG.
Henrik Lervold tar over som Head of Clients and Markets i KPMG.

+47 454 04 063https://kpmg.no

KPMG er et globalt nettverk med selskaper som leverer profesjonelle tjenester innenfor revisjon, rådgivning, skatt, avgift og forretningsjus. I KPMG Norge jobber det mer enn 1500 ansatte fordelt på 24 kontorer. Fageksperter fra ulike forretningsområder og bransjer jobber side om side for å levere fremtidsrettede og innovative prosjekter som skaper verdi for virksomheter i privat og offentlig sektor.

Følg pressemeldinger fra KPMG

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KPMG på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra KPMG

Administrerende direktør i KPMG, Lars Inge Pettersen, tar ikke gjenvalg1.6.2023 16:21:20 CEST | Pressemelding

Administrerende direktør og Senior Partner i KPMG Norge, Lars Inge Pettersen, har informert styrets leder Monica Hansen om at han ikke ønsker å stille til gjenvalg som leder for selskapet i en ny åremålsperiode. Styret i KPMG har konstituert selskapets nestleder og leder for rådgivning, Rune Skjelvan, i rollen som Senior Partner og CEO. Skjelvan vil samtidig fortsette som leder for Advisory. KPMG vil gjennomføre valg av ny Senior Partner som planlagt på generalforsamlingen i juni.