Kombinerer morgenradio og kvelds-TV

Niklas Baarli og Anne Sem-Jacobsen blir nye programledere sammen med Halvor Johansson i «Stå Opp!» på Radio Rock.
Anne Sem-Jacobsen, Halvor Johansson og Niklas Baarli vekker Radio Rock-lytterne i «Stå Opp!» på Radio Rock. Foto: Kenneth Sporsheim/Radio Rock.

Radio Rocks lyttere er vant til å få en pangstart på dagen med musikk og humor i morgenprogrammet «Stå Opp!». Denne høsten får programleder Halvor Johansson selskap av to nye stemmer i studio.

En mann med mange roller

Niklas Baarli er allerede kjent for mange gjennom radioprogrammer som NRK P3s «Verdens rikeste land» og podkaster med forloveden Benjamin Silseth. 32-åringen fra Moss har også jobbet med valgsendinger på NRK TV, vandret Norge på langs i «71 grader nord – Norges tøffeste kjendis», og nylig ble han programleder i «God kveld Norge» på TV2.

Han kommer fortsatt til å være et fast innslag på TV-skjermen fremover, både i «God kveld Norge» og som deltaker i «Farmen kjendis» på samme kanal.

– Radio er jo min egentlige lidenskap, og det å lage morgenradio er den ultimate måte å våkne på! Jeg gleder meg til å få leke på radio med to fantastiske folk, og ikke minst prøve meg i rockens verden, sier Baarli.

Multitalent med radiodebut

Gjennom høsten får lytterne også stifte bekjentskap med en stemme som er helt fersk i radiosammenheng. Men Anne Sem-Jacobsen har litt av hvert på CV-en – blant annet har hun jobbet som tekstforfatter, skuespiller, barista og jordbærplukker. Hun har gitt ut popmusikk under artistnavnet Miss Jacobs, og i høst debuterer hun også med sin første bokutgivelse. Nå stepper hun inn i «Stå Opp!»-studio etter at Henrik Bjørnstad gir seg som programleder, og mens Olav Svarstad-Haugland tar pappaperm.

– Egentlig er jeg bare au pairen til Olav, men etter en sen aften med GT og stein-saks-papir tapte Olav, så han får bli hjemme med ungen selv mens jeg tar over radiojobben. Jeg er i Radio Rock fordi det ser tøft ut på Facebook. Og det er tøffere å si enn Radio Randsfjord, sier Jacobsen.

36-åringen fra Hønefoss beskriver seg selv som en menneskeliggjøring av «Joker Nord».

– Jeg kan litt om alt, men er ikke ordentlig god i noe. Styres av sola og er A-menneske på sommeren, og helt nede på C i desember. Oppfostret på lungemos og fondue, med en vimsete interesse for ulike sporter og temaer – og kan stille opp med fun facts, latterkrampe, totenutrykk og franske gloser.

– Radioens svar på en tønne med aper

Komiker Halvor Johansson har sittet i programlederstolen siden «Stå Opp!» ble startet tilbake i 2016, og gleder seg til å ta fatt på høstsesongen med nye stemmer i studio.

– Det er jo to energibunter, dette, så det blir jo min jobb å forsøke å ha en viss kustus på det som fort kan bli radioens svar på en tønne med aper, sier 32-åringen fra Drammen.

– Men det er jo ikke bare jeg som får en utfordring, for de må jo leve med meg også! Jeg har utviklet en viss mengde divanykker, og har en følelse av at «Stå Opp!» er litt «min baby». I tillegg har jeg kort lunte. Forferdelig kombo, så det håper jeg de er klare for!

«Stå Opp!» med Halvor Johansson, Anne Sem-Jacobsen og Niklas Baarli sendes hverdager fra kl. 6 til 10 på Radio Rock.

Bauer Media Audio er Europas største kommersielle radiokringkaster.

I Norge står Bauer Media bak 80 radiokanaler og et voksende nettverk av podkaster. Vi er tilgjengelig på DAB, nett og mobil.

Bauer Media AS driver de riksdekkende reklamefinansierte radiokanalene Radio Norge, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Radio Norsk Pop, Kiss og P24-7 MIX, KOS og FUN.

Alle kanalene er tilgjengelig nasjonalt på DAB, via våre apper og på nett.

Bauer Media AS tilbyr også et Premium-abonnement der samtlige radiokanaler selskapet står bak kan høres uten reklame, samt lytterne får eksklusivt innhold og kvalitetspodkaster.

Selskapet har ca. 70 medarbeidere med hovedkontor i Oslo, med samarbeidspartnere over hele verden.