Kolonial.no

Kolonial.no varsler redusert kapasitet som følge av koronasmitte

Flere ansatte har fått påvist koronasmitte på hovedlageret til Kolonial.no. Ingen av de smittede er sjåfører eller har vært i kontakt med kunder.

Totalt 18 av de 485 ansatte på lageret i Lørenskog har testet positivt for Covid-19. Det er totalt 40 medarbeidere tatt ut i karantene og i påvente av testing.  Det er i hovedsak medarbeidere på lasteterminalen og på fryseavdelingen som er påvist smittet og er i karantene.

-Etter omstendighetene går det bra med våre medarbeidere som har fått påvist smitte. De har milde eller ingen symptomer. Etter samtaler med kommunelegen i Lørenskog i går har vi kommet frem til at det er trygt å opprettholde driften på lageret ved Lørenskog. Vi forsterker våre smitteverntiltak og reduserer kapasiteten i en kort periode til vi har våre kollegaer tilbake på jobb, sier Louise Fuchs, kommunikasjonsdirektør i Kolonial.no.

-Vi har svært stor pågang fra før og jobber for å øke kapasiteten. Med færre folk på jobb nå, så vil det kunne bli flere fulle leveringsluker den neste uken. Vi beklager ulemper dette medfører for våre kunder og håper på forståelse for situasjonen, sier Fuchs.

Om Kolonial.no

Kolonial.no

24 17 99 99https://kolonial.no

Kolonial.no er Norges største matbutikk på nett. Kolonial.no tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem eller til hentepunkt. I samarbeid med REMA 1000 holdes prisene lave, og gjennom partnere som Strøm-Larsen og Godt Brød, tilbyr vi et spennende, lokalt utvalg.

Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Kolonial.no det selskapet i sin kategori med raskest vekst i hele Norden.

Følg saker fra Kolonial.no

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kolonial.no på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Kolonial.no