Kolonial.no og Clas Ohlson inngår samarbeid

Fra og med i dag kan nordmenn for første gang handle Norges ferskeste dagligvarer, kombinert med alt annet man trenger i hjemmet, og få det levert på døren med kun ett tastetrykk.

Gründerselskapet Kolonial.no har på kort tid blitt Norges største dagligvarebutikk på nett, og det selskapet i sin kategori som vokser raskest i hele Norden. I dag øker Kolonial.no utvalget ytterligere gjennom et strategisk samarbeid med Clas Ohlson.

– Vi gleder oss til å sette i gang samarbeidet med Clas Ohlson. Vi deler samme visjon om gjøre hverdagen litt enklere for kundene våre. Deres sortiment gir våre kunder flere muligheter for smart hverdagshandel, og det vil bidra til å styrke kundeopplevelsen, sier Karl Munthe-Kaas, administrerende direktør i Kolonial.no.

Samarbeidet innebærer at et utvalg av Clas Ohlsons produkter blir en del av vareutvalget på Kolonial.no. Det gjelder først og fremst noen av Clas Ohlsons mest populære varer, som for eksempel kjøkkenutstyr, batterier, lyspærer, verktøy, ladekabler og andre nyttige ting man bruker mye hjemme. Planen er å utvide sortimentet med varer som kundene ønsker seg når de handler hos Kolonial.no.

Tilgjengelighet og service er fokusområder for Clas Ohlson. Derfor er samarbeidet med Kolonial.no et viktig strategisk samarbeid for oss som vi gleder oss til. Vi kommer nærmere flere kunder og øker tilgjengeligheten på våre produkter. Det vi tilbyr, passer godt inn i handlekurven sammen med melk og brød fra Kolonial.no. Det å få matvarene levert hjem på døra forenkler hverdagen betydelig, og enda bedre blir det når dingser fra Clas Ohlson kommer i samme handlepose, sier Stine Trygg-Hauger, administrerende direktør i Clas Ohlson.

Louise Fuchs, kommunikasjonsdirektør, Kolonial.no, mobil: 902 56 948

Kine Dreyer, presseansvarlig Clas Ohlson AS, mobil: 415 04 295

Om Kolonial.no
Teknologiselskapet Kolonial.no er Norges største matbutikk på nett. De tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem eller til hentepunkt. Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Kolonial.no det selskapet i sin kategori med raskest vekst i hele Norden.

Om Clas Ohlson
Clas Ohlson ble etablert i 1918 i Innsjön i Sverige. I dag tilbyr selskapet produkter og tjenester som løser hverdagens praktiske problemer i hjemmet, og har tilstedeværelse i seks land. I Norge har selskapet 90 fysiske butikker og e-handel. Selskapet er notert på Nasdaq Stockholm, har en omsetning på cirka 9 milliarder SEK og 5 000 medarbeidere. Mer informasjon finnes på www.clasohlson.no