Kolonial.no

Kolonial.no er først ute med å levere matvarer i elbil

Med dette er første steget mot en full-elektrisk bilpark tatt for Nordens raskest voksende matbutikk på nett.

Kundene våre etterspør stadig mer miljøvennlige løsninger, og det vil vi selvfølgelig levere på. Denne bilen alene kan erstatte 12.775 turer til butikken i året.

-  Å handle mat på nett er fremtiden, og det gir kundene mer frihet og litt lavere skuldre. I tillegg vil vi at det skal gjøres på en bærekraftig måte. Så vi ikke kun gir våre kunder et fantastisk produkt, men også et bærekraftig produkt som tar vare på miljøet, sier Jon Kåre Stene, gründer og Distribusjonssjef.

Kolonial.no tar i bruk nullutslipp-teknologi som en start på reisen mot å være blant de første med en hel-elektrisk bilpark for hjemlevering innen få år. Som Nordens raskest voksende matbutikk på nett vil en ren elbilpark være et betydelig bidrag for å skåne miljøet.

Tester teknologi tidlig

- Elbiler vil kunne erstatte hele vår bilpark på kort tid. Nå tester vi teknologien for å lære før vi skalerer opp og bytter ut hele distribusjonen til elbiler, sier Jon Kåre Stene.

Veien mot en bærekraftig linje er stegvis og nå er første steget tatt med enda grønnere distribusjon av matvarer.

- Elbil passer for oss fordi vi har mange kunder i samlede geografiske områder. Det gjør at vi kan ta i bruk ny teknologi som dette. Nå jobber vi med å lære oss hvordan vi tilpasser oss for å kunne bytte alle bilene med elektriske varebiler så fort som mulig, sier Stene.

Om Kolonial.no

Kolonial.no

24 17 99 99https://kolonial.no

Kolonial.no er Norges suverent største og billigste matbutikk på nett. Kolonial.no tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem eller til hentepunkt. Med effektiv drift og gode innkjøpsbetingelser i samarbeid med REMA 1000, holdes prisene lave. I tillegg til et stort utvalg man vanligvis finner i supermarkeder, tilbyr Kolonial.no spennende, produkter fra lokale partnere som Strøm-Larsen, Godt Brød og Fiskcentralen.

Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Kolonial.no det selskapet i sin kategori med raskest vekst i hele Norden.

Følg saker fra Kolonial.no

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kolonial.no på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Kolonial.no

Kinnevik, største eier i Zalando, går inn med 300 millioner kroner i Kolonial.no15.8.2018 13:00:00 CESTPressemelding

Norges største og Nordens raskest voksende matbutikk på nett, Kolonial.no, får Kinnevik på eiersiden. Kinnevik AB er et av Sveriges største investeringsselskap med eierandeler på i underkant av SEK 100 milliarder, og største eier i blant annet Zalando, Tele 2 og MTG. Kinnevik investerer 200 millioner i en emisjon, og gjør i tillegg et kjøp på 100 millioner kroner fra eksisterende aksjonærer. Dette verdsetter Kolonial.no til 2,24 milliarder kroner etter emisjonen og fullt utvannet.