Power

Knuste omsetningsrekorden under livesalg

Del

POWERs kickstartet sin Black Week med liveshopping på Facebook og omsatte for 14,2 millioner kroner under sendingen. – Dette har tatt helt av i Norge!

Trenden med liveshopping har lenge vært stort i Asia, og kommer nå med full fart her i Norge. Foto: POWER
Trenden med liveshopping har lenge vært stort i Asia, og kommer nå med full fart her i Norge. Foto: POWER

I går kickstartet elektronikkjeden POWER sin Black Week med liveshopping på Facebook. Fasit etter sendingen var en omsetning på 14,2 millioner kroner.

- Dette har vært en stor suksess siden vi lanserte det, og det ser ut til at kundene våre har omfavnet konseptet. Det var rundt 20.000 som fulgte med på sendingen og vi omsatte for 14,2 millioner kroner. Det er utrolig gøy, sier Elizabeth Gill, markedssjef i POWER Norge.

POWER var først ute blant de store elektrokjedene til å ta i bruk den nye shoppingtrenden liveshopping da konseptet ble lansert i fjor, og valgte å også i år å legge sendingen til dagen før Black Week.

- Vi synes det er en morsom måte å kickstarte årets handlefest på, og ikke minst ved å få gi tilbake til kundene våre. Under sendingen delte vi ut premier til over 100.000 kroner, forteller hun.

Tilbake til 90-tallet

Trenden med liveshopping har lenge vært stort i Asia, og kommer nå med full fart her i Norge.

- Du kan på mange måter si at dette er en oppussing av 90-tallets TV-shop, tilpasset dagens kanaler og med mye mer interaktivitet. Man kombinerer underholdning og netthandel, hvor avsenderen får mulighet til å vise fram og snakke om ulike produkter. Dette har tatt helt av, og det er utrolig gøy å følge med på engasjementet under sendingene, sier markedssjefen.

Tror på godt førjulssalg

For POWER markerte sendingen starten på årets førjulshandel, og Gill forteller om en historisk god kampanje.

- Vi har aldri hatt så mange og så gode tilbud som i år. Nå starter vi Black Week med en stor kampanje, og kommer med enda flere tilbud når Black Friday nærmer seg.

Hun mener resultatene fra gårsdagens sending er et godt bilde på handlemønsteret POWER har sett de siste månedene, og tror på en god førjulshandel.

- Dette bekrefter tendensen vi har sett gjennom høsten. Forbrukerne har sittet mer på gjerdet og ventet på kampanjeperiodene enn tidligere, men handlelysten er defintivt der.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Trenden med liveshopping har lenge vært stort i Asia, og kommer nå med full fart her i Norge. Foto: POWER
Trenden med liveshopping har lenge vært stort i Asia, og kommer nå med full fart her i Norge. Foto: POWER
Last ned bilde
Markedssjef Elizabeth Gill, med resten av programledertroppen. Foto: POWER
Markedssjef Elizabeth Gill, med resten av programledertroppen. Foto: POWER
Last ned bilde

Om Power

Power
Power
Solheimveien 6-8
1473 Lørenskog

67 92 70 00https://www.power.no/

POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.