Klarna skal bli global vekstmotor for sine butikkpartnere: Lanserer egen vekstpris for nordiske nettbutikker
Målet med den storstilte satsingen på markedsføringsløsninger er å være et konkurransedyktig alternativ til de amerikanske annonsegigantene.
I løpet av 2021 økte trafikken fra Klarnas kanaler til nettbutikker med 160 % og utgjorde hele 301 millioner klikk. Resultatet viser effekten av Klarnas strategiske rolle som vekstpartner, der forhandlere over hele verden kobles sammen med et nettverk av 147 millioner forbrukere.
Bare det siste året har Klarna annonsert flere store oppkjøp, som for eksempel APPRL, Hero og Pricerunner. Målet er å kunne tilby butikker som ønsker å markedsføre seg mot forbrukere et bedre, mer inspirerende og relevante tilbud, og samtidig møte butikkenes nåværende og fremtidige behov for å skape trafikk og øke antall konverteringer.
– Nettbutikker må betale utrolig mye penger for annonsering. Dette utfordrer vi nå – og vi vet at det fungerer. Vi ønsker å være en partner som går hånd i hånd med forhandleren hele veien. Målet er å fungere som en one-stop-shop for nettbutikker, og tilby mer bærekraftige og de mest brukervennlige betalingstjenestene i markedet, kombinert med et sterkt markedsføringstilbud som muliggjør økt konvertering og vekst, sier Geir Østby, Norgessjef i Klarna.
Klarna Growth Awards gir nye muligheter for vekst til nordiske nettbutikker
Klarna lanserer nå det nordiske initiativet Klarna Growth Awards. Her vil alle nettbutikker, også de som i dag ikke er tilknyttet Klarna, fra Sverige, Finland, Danmark og Norge kunne søke om skreddersydde vekstpakker med en totalverdi på 17 millioner norske kroner. I pakkene inngår blant annet årsabonnement på influencer marketing-plattformen APPRL, Klarnas sammenligningstjeneste Klarna Comparison Service (CSS), annonsering i Klarnas app og tilgang til bruk av Virtual Shopping (tidligere Hero). Søknadsprosessen åpner 18.mai.
Mer enn 12 000 norske nettbutikker benytter seg i dag av Klarnas betalings- og shoppingløsninger.
De norske vinnerne kåres av en jury bestående av Norgessjef Geir Østby, CMO David Sandström, Fashion Director Emilia de Poret og Head of Social Commerce Adam Levene under en digital galla i oktober. Butikker kan søke om priser i fire ulike kategorier: Sustainability, Rising Star, Innovation och Small Business.
– Med Klarna Growth Awards håper vi å inspirere, engasjere og informere – og gi forhandlerne optimale verktøy for å skape trafikk og vokse. Dette blir vår versjon av et nordisk mesterskap i kreativitet og innovasjon innenfor netthandelen, sier Norgessjef i Klarna, Geir Østby.
Les mer om ‘Klarna Growth Awards’ og det som inngår i Klarnas veksttilbud her.
Kontakter
Geir ØstbyNorgessjefKlarna Norge
Tel:+47 958 99 672geir.ostby@klarna.comBilder
Dokumenter
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
Klarna og CarTrawler-avtale tar rentefrie fakturakjøp til bilutleiemarkedet13.12.2023 09:01:19 CET | Pressemelding
Nå kan reisende betale for bilutleie med Klarna når de bestiller dette hos mer enn 70 flyselskap og 250 reisenettsteder globalt. Dette er et marked som historisk sett har vært dominert av kredittkortbransjen.
Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder30.11.2023 08:02:03 CET | Pressemelding
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Prisanalyse av Black Week: 1 av 5 produkter på tilbud23.11.2023 12:00:51 CET | Pressemelding
Bare i løpet av de første tre dagene av årets Black Week var 21,9 prosent av de 19 000 mest populære produktene på salg.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom