
Klarna matcher kundenes donasjoner i appen i løpet av Earth Week

Klarna utvider også sin Conscious Collections i Klarna-appen for å øke kundenes oppmerksomhet rundt miljøvennlige og etisk produserte klær.
Klarna, den ledende globale bank-, betalings- og shoppingtjenesten som hjelper kundene med å spare tid og penger og samtidig ha full oversikt, lanserte i dag en serie initiativer som tar sikte på å støtte klodens helse.
– Vår visjon er å gi kundene makt til å bruke lommeboken som et verktøy for å skape endring. Ved hjelp av den forbedrede CO2-utslippsoversikten kan kundene nå se nøyaktig hvordan kjøpene deres påvirker miljøet. Kombinert med donasjonsfunksjonen og Conscious Collections, er vi svært glade for å kunne gi kundene effektive verktøy slik at de kan bruke denne kunnskapen og ta mer informerte kjøpsbeslutninger, sier David Sandström, Chief Marketing Officer i Klarna.
Matcher donasjoner gitt til initiativer til støtte for klodens helse
Siden lanseringen av Give One, Klarnas initiativ for klodens helse, har selskapet gitt 9 millioner amerikanske dollar til lokale organisasjoner som beskytter naturen og jobber for å bekjempe klimaendringene. Pengene har blitt gitt til ni organisasjoner for å øke deres påvirkningskraft. Blant disse er britisk-baserte Buglife, en ideell organisasjon som jobber for å bevare pollinerende insekter som bier og sommerfugler, og Accion Andina, et stort initiativ for å beskytte og tilbakeføre en million hektar skog i Andesfjellene.
Valget av organisasjoner er gjort i samarbeid med Give One-rammeverket, sammen med Milkywire, som prioriterer initiativer som skaper fordeler for klima, biomangfold og lokalmiljøer. I løpet av Earth Week kan kundene gi penger i Klarna-appen til fire formål knyttet til klodens helse – dyreliv, hav, klode og skog, og Klarna vil donere like mye som kundene gir i løpet av uka.
Gjør det enklere for kundene å ta mer bærekraftige valg
Klarna lanserer globale forbedringer i sin populære Utslippsoversikt. I tillegg til å vise det anslåtte CO2-fotavtrykket for hvert enkelt kjøp i Klarna-appen, kan kunder som kjøper motevarer nå se en detaljert oversikt over utslippene i hver del av produktets livssyklus. I tillegg forteller oversikten hva kundene kan gjøre for å bruke og resirkulere produktene de kjøper, på en mer bærekraftig måte.
I CO2-utslippsoversikten kan kundene dessuten donere penger til Klarna og Milkywire Climate Transformation Fund, som støtter virkningsfulle løsninger for å motvirke klimaendringene. Alle donasjoner til fondet vil bli doblet av Klarna under Earth Week. Blant innovatørene som mottar penger er Heirloom, som utvikler nyskapende teknologi for å bruke vanlige mineraler til å trekke ut CO2 direkte fra luften og lagre den under bakken, og Husk, som fremstiller biokull, en type kull som er produsert av risskall, og brukes som gjødsel av økologiske gårdbrukere for å gjenopprette jordens helse og øke avlinger.
Som et videre initiativ vil Klarna lansere en ny Conscious Collection kalt “Earth Day Edit”, basert på det nylig lanserte samarbeidet med Good on You, verdens ledende plattform for rangering av bærekraft hos motemerker. Kolleksjonen er satt sammen spesifikt for Earth Week og består av produkter fra merker som er gode på ressursbruk og avfallshåndtering, og som har rutiner for å jobbe med energiforbruk og CO2-utslipp, påvirkning på vann, mikrofiberforurensning og bruk og deponering av kjemikalier.
Klarna fortsetter å vokse globalt og er nå representert på 45 markeder, noe som omfatter 147 millioner kunder, og samarbeid med 400 000 forhandlere over hele verden. Størrelsen gjør det mulig for selskapet å gi et betydelig bidrag til en mer bærekraftig fremtid og være en positiv kraft i samfunnet og på kloden.
Kontakter
Press@klarna.com
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: