Klarna

Klarna lanserer unik app for priskupp og en bedre shoppingopplevelse

Del
Nå vil Klarna hjelpe kundene sine med å gjøre et priskupp på produkter de er på jakt etter og til å sette opp ønskelister som kan deles med andre. Den oppdaterte Klarna-appen får flere nye funksjoner som skal hjelper kundene i hele shoppingprosessen.

– Vi ønsker å hjelpe forbrukeren gjennom hele shoppingprosessen, fra oppdagelse og planlegging til kjøp og opplevelsen etter kjøp. Alt dette skjer i den nye appen vår, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.

1 av 2 sjekker ofte priser i flere butikker før de handler

Klarna benyttes i dag av mer enn 7100 norske nettbutikker. Appen deres brukes allerede av mer enn 500 000 nordmenn månedlig. 

Ifølge en representativ undersøkelse Klarna har foretatt blant 1077 nordmenn, oppgir halvparten av de spurte at de ofte sammenligner priser på et produkt i ulike butikker før de kjøper. 1 av 4 oppgir også at de ofte venter til prisen på et produkt de ønsker seg settes ned før de gjennomfører kjøpet.

Den forbedrede appen skal ifølge Elvestad for alvor introdusere nordmenn for «social shopping».

– Dette er en totalløsning hvor brukerne finner inspirasjon, kan lage ønskelister og få varslinger når produkter de ønsker seg settes ned i pris. Kjøpsreisen blir helt sømløs - fra inspirasjon, prissøk og bestilling til levering, sier Elvestad.

Ønskelister, prisvarsling, inspirasjon og eksklusive tilbud

  • I appen kan kunden enkelt lage ønskelister med produkter fra alle norske nettbutikker. Denne kan de dele med familie og venner, for eksempel julegaveønsker, eller beholde privat. 
  • Med varsel om prisfall kan de som bruker av Klarna-appen få beskjed når produktet de er på utkikk etter settes ned i pris.
  • Kunden får også skreddersydd inspirasjon basert på sine interesser. De kan også følge sine favorittbutikker og profiler for å bli inspirert.

 I appen vil de også få eksklusive tilbud og personlig inspirasjon fra hele verden, tilpasset egne ønsker og interesser.

– Kundene vil ha inspirasjon, de vil ha det enkelt og de vil ha valuta for pengene. Med den nye Klarna-appen hever vi hele kundereisen ved å tilby alle aspektene i en shoppingprosess på ett sted. Det vil gi kundene et personalisert tilbud som er helt unikt i dag, sier Elvestad.

Store muligheter for nettbutikkeiere til å nå flere kunder

– For nettbutikkeiere betyr dette helt unike muligheter for å skaffe seg langt flere kunder og levere inspirasjon med hjelp av oss. Selv om Klarna allerede har flere av de største merkevarene i Norge og verden for øvrig på kundelisten, er vi alltid klare for å hjelpe nye og fremoverlente nettbutikker med å lykkes, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Klarna Norge
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Klarna Norge
Last ned bilde

Om Klarna

Klarna
Klarna
Biskop Gunnerus' gate 14A
0185 Oslo

21 01 89 91https://www.klarna.com/no/

Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com 

Følg pressemeldinger fra Klarna

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Klarna

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye