Klarna lanserer ny alt-i-ett app med virtuelt engangskort som åpner for handling i alle nettbutikker
Et virtuelt engangskort gjør det nå enda enklere å foreta alle dine kjøp gjennom Klarna. Målet med den nye alt-i-ett appen som i dag blir lansert i 10 land, inklusive Norge, er å dekke alle dine behov ved netthandel i en enkel app.
– Med vår nye app, blir Klarna en “end to end”-shoppingservice som tilfredsstiller flere behov – fra inspirasjon til sømløse opplevelser i etterkant av kjøpet. Samtidig har vi gjort transparente og fleksible betalinger tilgjengelig overalt, da vi mener at ingen skal trenge å betale kredittkortavgifter eller høye renter, sier CEO i Klarna, Sebastian Siemiatkowski.
Alt-i-ett apper har blitt et globalt fenomen
Globalt har kjøp gjennom shoppingapper fortsatt å øke med hele 30 prosent de første fem månedene i 2021. Fra januar 2020 til april 2021 økte også tiden kundene bruker på denne type apper med 49 prosent.
I en representativ undersøkelse som Klarna har fått utført i 13 land* er det ingen som i gjennomsnitt har flere apper nedlastet på mobilen sin enn nordmenn, med hele 53. Hele 3 av 10 spurte har også mer enn seks apper bare for shopping. Samtidig oppgir et stort flertall (72 prosent) at de hadde foretrukket bare en shoppingapp hvis denne tilfredsstilte alle de funksjonene de i dag benyttet seg av.
Dette er noe av grunnen til at alt-i-ett appene, apper hvor en rekke verktøy og løsninger integreres i en og samme app, har blitt et globalt fenomen.
En milepæl som vil spare forbrukerne både tid og penger
– I dag søker mennesker enkelhet som løser deres spesifikke behov på et og samme sted hvor alle funksjoner som trengs for en optimal shoppingopplevelse er. Å bytte mellom apper er noe som forbrukerne i økende grad synes er frustrerende. Det vi her presenterer er for oss en viktig milepæl på vår reise for å spare mennesker både tid og penger, og gi dem bedre kontroll over sin egen økonomi, sier Siemiatkowski.
Med Klarnas nye app kan forbrukerne handle fra en hvilken som helst nettbutikk i hele verden og benytte seg av Klarnas fleksible betalingsløsninger. Det gjøres mulig ved at det enkelt lages et virtuelt engangskort med kjøpets verdi, som du enkelt betaler med i kassen.
Åpner for en rekke tjenester, inklusive tredjepartsintegreringer
I appen kan du også utforske eksklusive tilbud, lage personlige ønskelister, be om prisvarsel når produkter faller i pris, spore dine leveranser, håndtere returer og utføre en rekke andre tjenester. Fremover vil det også bli mulig å samle lojalitetskort og den vil gi deg flere verktøy for personlig økonomi. Sosiale funksjoner som live-shopping og produktdata med prishistorikk, produktanmeldelser, tilgjengelighet for produktet i butikk og lignende vil også komme.
Virtuelt engangskort og ny app vil styrke betalings -og shoppingtilbudet
– Sammen med bruken av det virtuelle engangskortet, er dette den ene appen du trenger til din nettshopping. Det vil også bli mulig for tredjeparts-integreringer i appen for å kunne tilby enda flere løsninger og tjenester som styrker vårt betalings- og shoppingtilbud ytterligere, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
Som følge av oppdateringene som nå skjer fortsetter Klarnas app, som mer enn 18 millioner bruker hver måned globalt, å være en vekstmotor for butikker som benytter seg av Klarna.
Den nya Klarna-appen er tilgjengelig for nedlasting for iOS og Android i 15 land; Norge, USA, Storbritannia, Australia, New Zealand, Tyskland, Østerrike, Spania, Nederland, Belgia, Sverige, Finland, Danmark, Polen og Frankrike.
Slik virker Klarnas engangskort:
- Finn butikken du vil shoppe i Klarnas app (også nettbutikker som ikke tilbyr Klarna).
- Legg varene dine i handlekurven
- Trykk på den rosa ‘Betale med K’-knappen.
- Lag et engangskort med samme verdi som ditt kjøp
- Velg “Betal senere” og se over din betalingsplan.
- Kopier og lim inn detaljene fra ditt engangskort når du skal betale.
- Klar!
*Undersøkelsen er utført i samarbeid med det internasjonale markedsanalysebyrået Dynata i oktober 2021 blant 13 594 respondenter i de 13 landene: Norge, USA, Australia, Storbritannia, Tyskland, Italia, Spania, Belgia, Finland, Frankrike, Østerrike, Nederland og Sverige. Fra Norge deltok 1028 respondenter
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør
Klarna Norge
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
Klarna og CarTrawler-avtale tar rentefrie fakturakjøp til bilutleiemarkedet13.12.2023 09:01:19 CET | Pressemelding
Nå kan reisende betale for bilutleie med Klarna når de bestiller dette hos mer enn 70 flyselskap og 250 reisenettsteder globalt. Dette er et marked som historisk sett har vært dominert av kredittkortbransjen.
Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder30.11.2023 08:02:03 CET | Pressemelding
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Prisanalyse av Black Week: 1 av 5 produkter på tilbud23.11.2023 12:00:51 CET | Pressemelding
Bare i løpet av de første tre dagene av årets Black Week var 21,9 prosent av de 19 000 mest populære produktene på salg.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom