Klarna lanserer digital lommebok for medlems- og lojalitetskort i egen app
Hver nordmann over 18 år har i snitt hele fire lojalitetskort. I dag lanserte Klarna en løsning hvor du enkelt kan lagre alle lojalitets- og medlemskort i appen deres.

Det betyr at du kan samle poeng og andre fordeler når du er i fysisk butikk, uten å være avhengig av å ha med deg plastkortet.
– Vi skal gi kundene den aller beste shoppingopplevelsen, både på nett og i fysisk butikk. Etter å ha lansert vårt revolusjonerende verktøy for virtuell shopping, ønsker vi nå å hjelpe kundene med å spare tid og penger når de handler i fysisk butikk. Med den nye løsningen, hvor du lett samler alle dine lojalitets- og medlemskort i appen vår, tar vi handelen i fysisk butikk til et nytt nivå, sier Chief Product Officer i Klarna, David Fock.
To av tre bruker lojalitetskort hver uke eller oftere
Ifølge en internasjonal undersøkelse* Klarna har gjennomført er bruken av lojalitetskort populært, også i Norge. I snitt oppgir hver nordmann at de har fire lojalitetskort. En av fem (22 %) har mer enn seks kort. Nesten to av tre (64 %) oppgir at de bruker lojalitetskort ukentlig eller oftere. Samtidig oppgir halvparten (53 %) at de ikke alltid har med seg alle kortene sine.
En av fire nordmenn oppgir også at de har sagt nei til å delta i et lojalitetsprogram, simpelthen fordi de ikke ønsket å ha med seg nok et kort.
Ny løsning støtter mer enn 8000 lojalitetsprogrammer
Den nye løsningen for lojalitetskort kommer som et resultat av selskapets oppkjøp av mobil lommebok-leverandøren Stocard. Løsningen støtter mer enn 8000 ulike lojalitetsprogrammer over hele verden, og omfavner alt fra klær og sminke til teknologi og matvarer. Løsningen sørger for at kunden aldri går glipp av verdifulle bonuspoeng.
Her ligger allerede en rekke av de mest populære norske lojalitets/medlemskortene inne.
Ifølge den representative undersøkelsen er det blant nordmenn over 58 år flest oppgir at de har flere lojalitetskort (71 %). Minst er utbredelsen av flere lojalitetskort blant dem under 25 år (49 %). Det er noen flere menn enn kvinner som har flere enn ett lojalitetskort.
Fysiske lojalitetskort gjør at forbruker går glipp av gode tilbud
– Fysiske kort er ikke så praktiske i dagens digitale verden. Derfor blir de ofte etterlatt hjemme, forbrukerne går glipp av gode tilbud og butikkene mister muligheten til å styrke sin merkevare. Med den nye samleløsningen i Klarna-appen kan du enkelt nyte godt av fysiske butikkers belønningsprogrammer, sier produktdirektør i Klarna og grunnlegger av Stocard, Björn Goss.
Slik virker Klarnas nye digitale lommebok for lojalitets- og medlemskort:
- Fra hjemmesiden i Klarna-appen, klikk på medlemskortikonet og velg “Legg til kort.” Da får du en full liste av støttede butikker og lojalitetsprogrammer. Her kan brukeren se gjennom eller søk opp et spesifikt lojalitetsprogram. Hvis lojalitetsprogrammet ikke er støttet ennå, kan du legge til «Annet kort», og selv legge inn navnet på butikken manuelt.
- Når du har funnet lojalitetsprogrammet kan du skanne strekkoden på det fysiske kortet med mobilkameraet. Har ikke kortet din strekkode, kan du manuelt legge inn ditt medlemsnummer.
- Bruk kortet som vanlig i fysisk butikk for å samle poeng eller få andre fordeler. Du kan vise og skanne det digitale lojalitetskortet fra Klarna-appen ved å åpne kortet i appen og skanne kortet i kassen – akkurat som du ville gjort med et fysisk kort.
Klarnas nye tjeneste for digitale lojalitetskort gikk i dag live i 18 markeder. Disse inkluderer Norge, Østerrike, Belgia, Canada, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Irland, Italia, Nederland, Polen, Portugal, Sverige, Sveits, USA og Storbritannia. Tilbudet utvides til flere markeder gjennom 2022.
* Undersøkelsen er utført av Dynata på oppdrag fra Klarna i mai 2022. Den er utført i landene Norge, USA, Canada, Storbritannia, Irland, Australia, New Zealand, Tyskland, Østerrike, Polen, Nederland, Belgia, Frankrike, Sverige, Danmark, Finland, Italia, Spania og Portugal. Totalt deltok 20 413 respondenter. Undersøkelsen er gjort blant minimum 1000 respondenter per land.
Kontakter
press@klarna.com
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å revolusjonere bankbransjen for privatkunder. Med over 150 millioner aktive kunder globalt og 2 millioner daglige transaksjoner møter Klarna forbrukernes raskt skiftende behov ved å spare dem for tid og penger, samtidig som de får hjelp til å holde seg informert, og ha kontroll over sin egen personlige økonomi.
Globalt har mer enn 400 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group og Nike, integrert Klarnas innovative teknologi for å levere en sømløs shoppingopplevelse – både på nett og i fysisk butikk. Med mer enn 5000 ansatte og et aktivt tjenestetilbud i 45 land, er Klarna idag en av de høyest verdsatte ikke noterte fintech-selskapene i verden med en verdivurdering på 45,6 milliarder dollar. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
3 av 10 nordmenn har blitt lurt ved netthandel det siste året13.6.2022 07:29:33 CEST | Pressemelding
Rundt 300 000 nordmenn har blitt lurt av en falsk nettbutikk i løpet av det siste året. Mange har også mottatt ødelagte produkter, eller ikke fått varen de har bestilt på nett. Samtidig sier 1 av 5 at de ikke er sikre på å få hjelp om det oppstår problemer.
1 av 3 uten full kontroll: Klarna med nytt digitalt verktøy for shoppingoversikt23.5.2022 07:02:05 CEST | Pressemelding
Selv om flere nordmenn mener de har bedre kontroll på egen økonomi enn i alle andre land, mangler allikevel 1 av 3 full oversikt over eget forbruk.
Klarna passerer 150 millioner kunder: Feirer med globale tilbud i tre dager19.5.2022 13:10:27 CEST | Pressemelding
For å feire at Klarna har passert 150 millioner kunder og 400 000 butikkpartnere globalt, annonserer de nå en tre dagers tilbudsperiode, Dream Deal Days, i samarbeid med noen av verdens mest kjente merkevarer.
Klarna lanserer Virtual Shopping for å gi kundeopplevelsen i fysisk butikk på nett12.5.2022 14:00:46 CEST | Pressemelding
Klarna annonserte i dag lanseringen av sitt nye Virtual Shopping-tilbud i 18 land, inklusive Norge. Nå blir det enkelt for deres mer enn 400 000 tilknyttede butikker over hele verden å ta det beste fra fysiske butikker inn i sine nettbutikker. Allerede fra start har mer enn 300 merkevarer, som Levi’s og Hugo Boss, gått live med den nye tjenesten.
Klarna skal bli global vekstmotor for sine butikkpartnere: Lanserer egen vekstpris for nordiske nettbutikker11.5.2022 14:06:22 CEST | Pressemelding
Samtidig som Klarna satser stort på mer forbrukervennlige og bærekraftige betalingsløsninger, har de investert store summer for å kunne tilby flere markedsføringstjenester til butikker som bruker dem. Med lanseringen av Klarna Growth Awards skal nettbutikker støttes for å fortsette å vokse.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom