Klarna

Klarna kåret til verdens 5. mest innovative selskap i stor internasjonal kåring

Del
Klarna er det femte mest disruptive selskapet i verden. Det slås fast i den anerkjente internasjonale kåringen 2020 CNBC Disruptor 50 som ble offentliggjort i dag.

Blant de mange selskapene som er vurdert fra hele verden, er Klarnas innovasjoner blant dem som i aller størst grad har revolusjonert sin bransje i 2020. Selskapene i kåringen jobber med alt fra fintech og biotech til transport.

Dette er tredje gang Klarna blir trukket frem som et av de mest innovative selskapene i verden. Rundt en tredjedel av de andre selskapene på listen har vært med på den årlige oversikten mer enn én gang.

– Vi fokuserer hver dag på innovasjoner som gjør shoppingopplevelsen bedre for både kunder og nettbutikkeiere, og vi utvikler fortløpende nye og forbedrede produkter og tjenester for å inspirere og levere verdi. Å bli anerkjent av CNBC som en «Disruptor» i den globale shopping- og betalingsindustrien er en svært stor ære. Vi ser frem til å fortsette å innovere og utvikle oss for å møte behovet til nettshoppere over hele verden, sier CEO i Klarna, Sebastian Siemiatkowski,

Mer enn 200 000 nettbutikker globalt og kraftig vekst i Norge

Mer enn 200 000 nettbutikker globalt benytter seg av Klarnas betalingstjenester. Flere av disse er blant verdens største merkevarer som Sephora, H&M, Ikea, Expedia Group, Samsung, Nike og ASOS. I fjor fikk Klarna en ny forhandler hvert åttende minutt.

I Norge har antall nettbutikker som benytter seg av Klarnas betalingsløsninger for å kjøpe nå og betale senere økt fra drøye 6000 til over 7000 i løpet av 2020. Mellom en tredjedel og halvparten av all netthandel i Norge foregår nå gjennom Klarnas løsninger.

Klarna-app med stadig nye tjenester

– Vårt mål er hele tiden å gjøre shoppingopplevelsen så brukervennlig, inspirerende og fleksibel som mulig. Mye av denne utviklingen skjer i appen vår som nærmere en halv million nordmenn allerede bruker fast. Det er selvsagt stort å se at dette arbeidet blir anerkjent internasjonalt, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.

Klarna-appen vil fortsatt utvikles for å gi kundene åpenhet, kontroll og en smoooth og enkel håndtering av både shopping og betaling. Det inkluderer meldinger om prisreduksjoner, vennlige påminnelser om at det på tide å betale, sporing av leveranser, en oversikt over personlig økonomi og muligheten til enkelt å dele sine favorittprodukter og ønskeliste.

Selskapene på 2020 CNBC Disruptor 50-listen har blitt valgt ut av CNBCs redaksjon og et eget rådgivende organ. Klarna var også på listen i 2015 og 2016.

Les mer om hvorfor Klarna ble valgt ut som en av de mest innovative selskapene i kåringen 2020 CNBC Disruptor 50 her.

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Klarna Norge
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Klarna Norge
Last ned bilde

Om Klarna

Klarna
Klarna
Biskop Gunnerus' gate 14A
0185 Oslo

21 01 89 91https://www.klarna.com/no/

Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com 

Følg pressemeldinger fra Klarna

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Klarna

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye