
Klarna kåret til verdens 5. mest innovative selskap i stor internasjonal kåring

Blant de mange selskapene som er vurdert fra hele verden, er Klarnas innovasjoner blant dem som i aller størst grad har revolusjonert sin bransje i 2020. Selskapene i kåringen jobber med alt fra fintech og biotech til transport.
Dette er tredje gang Klarna blir trukket frem som et av de mest innovative selskapene i verden. Rundt en tredjedel av de andre selskapene på listen har vært med på den årlige oversikten mer enn én gang.
– Vi fokuserer hver dag på innovasjoner som gjør shoppingopplevelsen bedre for både kunder og nettbutikkeiere, og vi utvikler fortløpende nye og forbedrede produkter og tjenester for å inspirere og levere verdi. Å bli anerkjent av CNBC som en «Disruptor» i den globale shopping- og betalingsindustrien er en svært stor ære. Vi ser frem til å fortsette å innovere og utvikle oss for å møte behovet til nettshoppere over hele verden, sier CEO i Klarna, Sebastian Siemiatkowski,
Mer enn 200 000 nettbutikker globalt og kraftig vekst i Norge
Mer enn 200 000 nettbutikker globalt benytter seg av Klarnas betalingstjenester. Flere av disse er blant verdens største merkevarer som Sephora, H&M, Ikea, Expedia Group, Samsung, Nike og ASOS. I fjor fikk Klarna en ny forhandler hvert åttende minutt.
I Norge har antall nettbutikker som benytter seg av Klarnas betalingsløsninger for å kjøpe nå og betale senere økt fra drøye 6000 til over 7000 i løpet av 2020. Mellom en tredjedel og halvparten av all netthandel i Norge foregår nå gjennom Klarnas løsninger.
Klarna-app med stadig nye tjenester
– Vårt mål er hele tiden å gjøre shoppingopplevelsen så brukervennlig, inspirerende og fleksibel som mulig. Mye av denne utviklingen skjer i appen vår som nærmere en halv million nordmenn allerede bruker fast. Det er selvsagt stort å se at dette arbeidet blir anerkjent internasjonalt, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
Klarna-appen vil fortsatt utvikles for å gi kundene åpenhet, kontroll og en smoooth og enkel håndtering av både shopping og betaling. Det inkluderer meldinger om prisreduksjoner, vennlige påminnelser om at det på tide å betale, sporing av leveranser, en oversikt over personlig økonomi og muligheten til enkelt å dele sine favorittprodukter og ønskeliste.
Selskapene på 2020 CNBC Disruptor 50-listen har blitt valgt ut av CNBCs redaksjon og et eget rådgivende organ. Klarna var også på listen i 2015 og 2016.
Les mer om hvorfor Klarna ble valgt ut som en av de mest innovative selskapene i kåringen 2020 CNBC Disruptor 50 her.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør
Klarna Norge
Bilder


Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: