Klarna inngår unikt samarbeid med ChatGPT: Vil gi de beste og mest tilpassede shoppingrådene
Den globale betalings- og shoppingløsningens egne team har nå jobbet sammen med Open AI for å bruke deres protokoll til å utvikle en egen Plugin – for å kunne levere en smoooth shoppingopplevelse på ChatGPT-plattformen.
Klarna går nå live med den svært individuelt tilpassede og intuitive shoppingopplevelsen – i første omgang til et fåtall brukere i USA og Canada. Denne vil gjøre det mulig for brukere av ChatGPT å spørre om shoppingtips, få inspirasjon og tilpassede anbefalinger. Brukere vil også få lenker til anbefalte produkter fra Klarnas egen prissammenligningstjeneste – for å finne de anbefalte produktene til best mulig pris.
Er du i tvil om hva du skal kjøpe til niesen din som elsker enhjørninger? Spør Klarna gjennom ChatGPT og få en oversikt over de beste gaveideene med enhjørninger som tema. Ikke fornøyd med rådene? Spør ChatGPT igjen og få nye anbefalinger.
Klarnas CEO: Superentusiastisk fordi den består «mammatesten»
– Jeg er superentusiastisk med tanke på denne plugin-løsningen med ChatGPT, fordi den består mitt viktigste kriterium – det jeg kaller «mammatesten». Det betyr ganske enkelt om mammaen min vil forstå det og synes det er nyttig. Det gjør denne fordi det er enkelt å ta i bruk, og det kan virkelig løse mange problemer. Dette vil gi stor nytteverdi for alle. Klarna står i en helt unik posisjon hvor vi kan ta i bruk den beste teknologien og data for å hjelpe mennesker med å finne nye produkter og løse problemer for forbrukere gjennom hele kundereisen. Vi vil fortsette med innovasjon for å fortsette å gi våre 150 millioner kunder denne type tjenester, sier CEO i Klarna og medgründer, Sebastian Siemiatkowski.
Helt i front på fremtidens shoppingopplevelse på nett
Gjennom dette samarbeidet er Klarna helt i front av det som er med å definere fremtidens shoppingopplevelse på nett. Klarna lanserte nylig også et omfattende søkeverktøy som lar kundene sammenligne priser på en og samme vare i tusenvis av nettbutikker. Verktøyet åpner også for muligheten å filtrere søkene på farge, størrelse, kundevurdering av butikk og så videre.
Den nye tjenesten er nok et eksempel på hvor opptatt Klarna er av innovasjon for å skape verdi for sine 500 000 butikkpartnere og å gi alle kunder en unik shoppingopplevelse.
Slik virker det:
- Forbrukere installerer Klarna plugin fra ChatGPTs egen plugin-store.
- Når den er installert kan du enkelt be ChatGPT om shoppingtips, eller få kurerte utvalg med produkter basert på din forespørsel. ChatGPT vil basert på samtalen automatisk selv velge når den trenger å bruke Klarnas-plugin.
- Forbrukere har hele tiden mulighet til å stille nye spørsmål eller be om flere produktanbefalinger.
- Når forbruker trykker på en produktlenke i svarene de får, kommer de til Klarnas prissammenligningstjeneste og kan sammenligne priser på de anbefalte produktene.
Klarna støtter Open AIs dedikasjon og forpliktelse til å utvikle KI (AI) på en trygg og forsvarlig måte. Plugin vil derfor først gradvis aktiveres for ChatGPT Plus-abonnenter i USA og Canada. Deretter vil dette over tid bli gjort tilgjengelig for flere ChatGPT-brukere i flere regioner. Dette vil først skje etter en periode med sikkerhetstesting, utvikling og forbedring.
Kontakter
press@klarna.com
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
Klarna og CarTrawler-avtale tar rentefrie fakturakjøp til bilutleiemarkedet13.12.2023 09:01:19 CET | Pressemelding
Nå kan reisende betale for bilutleie med Klarna når de bestiller dette hos mer enn 70 flyselskap og 250 reisenettsteder globalt. Dette er et marked som historisk sett har vært dominert av kredittkortbransjen.
Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder30.11.2023 08:02:03 CET | Pressemelding
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Prisanalyse av Black Week: 1 av 5 produkter på tilbud23.11.2023 12:00:51 CET | Pressemelding
Bare i løpet av de første tre dagene av årets Black Week var 21,9 prosent av de 19 000 mest populære produktene på salg.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom