Just Eat mangedobler arbeidsstokken
Carsten Boldt er administrerende direktør for Just Eat i Norge. Han har mål om å doble markedsandelen innen utgangen av året.
– Siden fusjonen med Takeaway.com i fjor, har vi ansatt mange nye medarbeidere i Norge. Vi er i sterk vekst, og vil tredoble salgsstyrken vår i løpet av inneværende år. I tillegg har vi ansatt egne sjåfører, noe som gir oss bedre kontroll over matleveringen og forbedrer servicenivået, sier Boldt.
Enklere å bestille takeaway i utlandet med helt ny app
Den store satsningen i Norge er et resultat av fusjonen mellom Just Eat og Takeaway.com som gikk gjennom i mai 2020. Nå slår de to selskapene sammen bestillingsplattformene, og får én felles, global bestillingsløsning.
– Det blir enklere å bestille favorittmaten, uansett om du er på hjemmekontor i Norge, leier ferieleilighet i utlandet eller er på besøk i andre deler av verden. Bestillingsløsningen blir rett og slett smartere, slik at det både går raskere å få maten ferdig på døra, eller som «klikk og hent», sier Boldt.
– For kundene kan en app-endring virke som en liten bagatell, men denne «bagatellen» betyr i realiteten at restaurantene får et helt nytt verktøy som åpner for raskere levering av maten, sier Boldt.
Norge bak resten av Skandinavia
Det norske markedet minner om resten av Skandinavia, men er i langt større grad dominert av pizza.
– Pizzaaktørene i Norge er svært sterke, og er de som har banet vei for takeaway i Norge, lenge før andre kjøkkentyper kom på banen. Norge er det landet i verden der man spiser mest pizza per innbygger, Italia er bare nummer to, sier Boldt.
Han forteller også at vi, til tross for at Norge på mange områder er fremst i digitaliseringen, er ett til to år bak våre naboland.
– Når det gjelder digitalisering av restaurantbransjen, er Norge fortsatt et stykke bak svensker og dansker. I stedet tviholder nordmenn på telefonen som bestillingskanal, sier Boldt.
Investerer i restaurantpartnere
– Korona har satt fart i digitaliseringen av restaurantbransjen. Vi nærmer oss 1000 restaurantpartnere over hele landet, og vi øker også innsatsen for å hjelpe restaurantene med å øke sine egne inntekter i den utfordrende tiden vi er inne i. Derfor har vi satt av et eget partnerteam som skal hjelpe restaurantpartnerne våre, sier han.
Just Eat kan vise til en formidabel vekst i Norge de siste årene. Under pandemien i 2020 økte antall takeaway-bestillinger med over 30 prosent, og ambisjonene er like høye for dette året. Selskapet har nå over 125 000 kunder, og formidlet matbestillinger for 250 millioner kroner i Norge i løpet av fjoråret.
Nøkkelord
Kontakter
Varog Kervarec, kommunikasjonsrådgiver i Apeland
Tlf.: +47 900 30 373, E-post: varog@apeland.no
Bilder
Om Just Eat
Just Eat Norge er en del av verdens største takeaway-selskap utenfor Kina, Just Eat Takeaway.com. Selskapet er til stede i 24 land. I Norge samarbeider Just Eat med nærmere 1000 restauranter om bestilling og henting eller hjemkjøring av mat.
Følg pressemeldinger fra Just Eat
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Just Eat på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Just Eat
UEFA EURO 2020™: Pizza vinner fotballkampen2.7.2021 07:24:54 CEST | Pressemelding
Mens EM 2020-kampene går på norske TV-skjermer, dukker spørsmålet opp: Hva spiser og drikker man mens landslagene kjemper? En ny undersøkelse gir svaret.
Damene jubler for UEFA EURO 2020™29.6.2021 09:17:49 CEST | Pressemelding
I en ny undersøkelse sier 22 prosent av norske kvinner som ser på fotball-EM at det er viktig for fotballopplevelsen å ha muligheten til å juble høyt under kampen.
UEFA i omfattende sponsoravtale med Just Eat Takeaway.com22.3.2021 12:31:59 CET | Pressemelding
UEFA har inngått en av de mest omfattende avtalene i forbundets historie. Just Eat Takeaway.com blir sponsor på både herresiden og kvinnesiden av Champions League, Europa League, EM i fotball og en rekke andre arrangementer.
Just Eat fikk kraftig økning på takeaway10.2.2021 07:33:25 CET | Pressemelding
Antall takeaway-bestillinger på Just Eat økte med over 30 prosent i fjor. Takeaway-selskapet Just Eat har nå over 125 000 kunder, og formidlet matbestilllinger for 250 millioner kroner i Norge i løpet av 2020.
40 prosent vekst i lunsjbestillinger: Bytter kantinen med takeaway2.2.2021 07:10:00 CET | Pressemelding
I 2020 økte antallet takeaway-lunsjer med 40 prosent, sammenlignet med året før. – Hjemmekontoret har gitt det norske folk nye lunsjvaner. Nordmenn har byttet ut kantinen på jobben med takeaway på hjemmekontoret, sier Odd Stian Gullhav i Just Eat.