Julebrusens historie må skrives om mener Brynild
Hvem lagde egentlig den første julebrusen? Og hvilken smak er den beste? Debatten har gått i mange år, og nå hiver vi oss med i diskusjonen. Brynild startet nemlig sin historie som mineralvannsprodusent i 1895, og allerede i 1958 solgte vi "Festbrus" der motivet var dansende julenisser. Vi kan altså med sikkerhet si at vår julebrus var på markedet flere år før både Hansa og Hamar lanserte sin julebrus på 60 og 70- tallet. Så nå er det på tide å skrive om julebrusens historie!

Nå kan vi i tillegg si at vi er først ute med å lage julebrusgodteri. Så nå er på mange måter ringen sluttet, og vi er tilbake der det en gang startet.
Så til spørsmålet om hvilken farge som er best; rød eller brun? Debatten har gått høylytt i norske hjem i en årrekke, og vi kan være enige om at det norske folk er uenig når det gjelder den saken. Vårt bidrag til julefreden er derfor å pakke rød og brun julebrus i samme pose, så slippe dere å krangle. Så da gjenstår det bare å ønske dere alle en fredfull jul.
Hilsen oss på godterifabrikken i Fredrikstad.
Kontakter
Vivian TysseMarkedsdirektørBrynild AS
Tel:99552196vivian.tysse@brynild.noBilder
Lenker
Om Brynild AS
Brynild er et familieeid, moderne og utviklingsorientert næringsmiddelselskap med lange tradisjoner. Vi står bak noen av Norges mest kjente merkevarer innen nøtter og godteri som Den Lille Nøttefabrikken, Brynild, Dent, Minde Sjokolade og St. Michael. Brynild er også distributør i Norge for produkter fra Nivea og Bazooka Candy Brands. Vi jobber med hele verdikjeden fra idé til ferdige produkter. Du finner våre produkter i hele Norden, men det er i Norge og Sverige vi har våre hjemmemarkeder. Vi er ca 200 ansatte og har våre produksjons- og kontorlokaler sentralt i Fredrikstad.
Følg pressemeldinger fra Brynild AS
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Brynild AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Brynild AS
Stupedama fyller 60 år – Stuper tilbake i butikkhyllene mer tidsriktig enn noen gang!28.4.2022 14:56:10 CEST | Pressemelding
Etter at Stupedama gikk ut av fast helårssortiment i 2009, har et av de sikreste vårtegnene vært at Stupedama Saltpastiller kommer tilbake i butikkhyllene som «limited edition.» I år fyller den spreke Stupedama 60 år, og selvsagt stuper hun inn i butikkhyllene atter en gang. I år er hun mer tidsriktig enn noen gang, med sin sukkerfrie resept og 8 forskjellige design.
Familiebedriften Brynild leverte et solid resultat i jubileumsåret 2020 og blir nå ny eier av svenske Troll-Gott Konfektyr19.5.2021 12:32:31 CEST | Pressemelding
I 2020 leverte Brynild en omsetningsvekst på 38 millioner kroner (5%) til 807 millioner kroner. I tillegg leverte familiebedriften et driftsresultat på 36 millioner kroner. Det er 11 millioner (44%) bedre enn i 2019.