John Landin ny avdelingssjef i Peab Anlegg

John Landin er på plass som ny sjef for Peab Anlegg, avdeling Sør, med ansvar for virksomheten på Østlandet og Vestlandet.

John Landin skal lede Peab Anleggs virksomhet på Østlandet og Vestlandet. Foto: Peab.

Landin kommer fra jobben som avdelingssjef for Peab Anlegg Infra i Sverige. Han har jobbet i Peab i Sverige siden 1986, og hatt flere ulike roller, blant annet anleggsleder, prosjektleder og distriktssjef.

− John har lang erfaring fra Peab-konsernet og fra komplekse prosjekter. Han er en jordnær leder, med en åpen og inkluderende lederstil, sier Johan Hansson, administrerende direktør i Peab Anlegg.

Erfarne og kompetente medarbeidere

Peab Anlegg, avdeling Sør består av rundt 130 funksjonærer, fagarbeidere og lærlinger. Typiske prosjekter er veibygging, broer, jernbane og veidrift og veivedlikehold. Avdelingen har spesialkompetanse innenfor miljøprosjekter for rengjøring og fornying av fjordbunn og havnebasseng.

− Avdelingen består av ansatte med bredt sammensatt erfaring og kompetanse. Johns ansvar, sammen med resten av avdelingsledelsen og de ansatte, er å videreutvikle organisasjonen, med mål om at medarbeiderne skal trives på jobb, at vi har fornøyde kunder og en solid lønnsomhet, sier Hansson.

Ser frem til å jobbe i Norge

Den nye avdelingssjefen er veldig motivert for å jobbe i Norge, og ser det som en spennende utfordring.

− Jeg gleder meg til å bli kjent med alle mine nye kolleger, nye kunder og helt et nytt marked. Sammen skal vi bygge gode team og arbeidslag, vi skal utvikle mennesker, se organisasjonen vokse og skape god lønnsomhet for Peab, sier han.

Landin tar over etter Ivar Roland, som har gått av med pensjon.

Peab er et av Nordens ledende bygg- og anleggsselskaper med cirka 16 000 ansatte og en omsetning på cirka 58 milliarder svenske kroner. Konsernet har strategisk beliggende kontorer i Sverige, Norge, Finland og Danmark. Hovedkontoret ligger i Förslöv i Skåne, Sverige. Aksjen er notert på NASDAQ Stockholm. I Norge har Peab cirka 1800 ansatte og en omsetning på ca. 8 milliarder kroner.