Ishockeysesongen avsluttes

Norges Ishockeyforbund har i dag bestemt at årets sesong for Fjordkraftligaen, 1. divisjon herrer og Kvinner Elite avsluttes.

Med nedstengningen i Viken som varer til og med 11. april, vil vi ikke kunne gjenoppta treninger eller kamptilbudet på en helsemessig, sportslig eller økonomisk forsvarlig måte.

— Norsk ishockey har på elitenivå ikke spilt kamper siden første del i januar, og det vil ikke være mulig for oss at kamper spilles før sesongen må stoppes innen utgangen av april. I praksis betyr det at alt seriespill, sluttspill og kvalifiseringsspill nå stanses sier generalsekretær Ottar Eide.

— Vi har hatt god dialog med klubbene i forkant av denne avgjørelsen og vi opplever at det er enighet om at dette er det eneste riktige vi kan gjøre slik sitasjonen har utviklet seg, fortsetter Eide.

— Klubbene har siden all kampaktivitet ble stanset i januar opprettholdt treningene med håp om å avslutte sesongen med sluttspill og kvalifiseringsspill, men slik gikk det altså ikke, sier president Tage Pettersen.

— Styret skal førstkommende mandag beslutte hvordan opp- og nedrykk mellom Fjordkraftligaen og 1. divisjon skal gjennomføres, sier Pettersen.

Norge skal spille VM i Riga med første kamp 22. mai, og mange av landslagets spillere er til daglig i hjemlig liga. Det er spesielt utfordrende at mange VM-spillere ikke har spilt kamper på flere måneder før vi skal forberede oss til VM i slutten av mai.

Tage Pettersen, president, tlf. 90470753

Ottar Eide, generalsekretær, tlf. 98220006