Invitasjon til pressefrokost 7.januar: Innovasjon Norges reiselivsfrokost

2019 har vært et begivenhetsrikt år for norsk reiselivsnæring, med flere hyggelige oppturer i besøkstall og en rekke utfordrende diskusjoner knyttet til bærekraft, flyskam og klimagassutslipp. Det er ingen grunn til å tro at 2020 blir noe mindre innholdsrikt. Vi i Innovasjon Norge inviterer deg til vår årlige pressefrokost, hvor vi skal presentere hva som har skjedd i året som har gått, men også ta en titt på prognoser og utsikter for reiselivsåret 2020.

Reiselivsdirektør Bente Bratland Holm ønsker velkommen og innleder om hva Innovasjon Norge reiseliv har vært engasjert i siste året og hvilke planer som er for 2020. Audun Pettersen, leder for bærekraftig reiseliv og lokalmat, vil innlede om endringer som gjøres i bærekraftarbeidet og  Margrethe Helgebostad, fagansvarlig for analyse, runder av med å presentere tallene for året som gikk og prognoser for året som vi akkurat har gått inn i.

Det vil også settes av god tid til å stille spørsmål i plenum og om ønskelig gjøre intervjuer individuelt.
Veldig fint om dette avtales på forhånd.

Sted: Innovasjon Norge, Akersgata 13, Oslo

Dato: 7. januar 2020

Tid: Kl. 10:00 (Vi serverer frokost fra kl. 09:30).

Håper dette passer, og supert om du sier ifra om du har mulighet til å komme.

Kontakt: Anne Line Kaxrud, kommunikasjonsrådgiver, 90 66 07 44, anne.line.kaxrud@innovasjonnorge.no

Styrker satsing på bioøkonomi med ny handlingsplan10.2.2020 12:08:14 CETPressemelding

En ny rapport viser at Norge ligger i toppsjiktet i Europa for produktivitet og verdiskaping innen bioøkonomi. Rapporten som er skrevet av Nordisk institutt for studier av innovasjon (NIFU), ser på sysselsetting og verdiskaping innen ulike biobaserte næringer i Norge. Innovasjon Norge, Forskningsrådet og Siva samler nå krefter for en mer koordinert og styrket satsing på bioøkonomi, og legger i dag frem en ny handlingsplan på området.