Inge Bremnes er ute med «Torshov»

Foto: Eurora Kollektiv

Inge Bremnes starter det nye tiåret med lekker og seig pop i form av «Torshov», som er ute nå.

Hør singelen her!

Alle har vel hørt setningen "samme for meg, vi gjør det du vil", vel vitende om at den betyr noe helt annet. Man kan bli motløs av sånt. Det er det denne nye singelen fra Inge Bremnes handler om; utydelige folk som ikke klarer å si hva de vil, men likevel forventer at du skal forstå nøyaktig hva de ønsker.

– Det kan føles som bøker på bøker av tegn man helst skulle ha lest. Noen ganger er det kanskje best å få det på lydbok, forteller Inge.

«Torshov» følger forrige singel «Meire vi», og begge er med på Inges kommende album. Men de er også klare tegn på at det har skjedd en svært spennende og fengende forandring i hans musikalske uttrykk.

– I produksjonen har vi denne gang gått inn for å understreke ønsket om noe enkelt, som en kontrast til vanskelighetene som kan oppstå når mennesker prøver å kommunisere, sier han.

Singelcover for «Torshov»

2 x terningkast 6 til Ole Paus sitt nye album med Motorpsycho31.1.2020 09:32:17 CETPressemelding

"Går det an å lage et av sine beste album i en alder av 72 når du har gitt ut plater siden 1970? Det er 50 år siden, det! Svaret er entydig ja." - Dagbladet, terningkast 6. "Ole Paus har selv sagt at dette er hans beste album siden Garman. Det har vært nesten 30 plater imellom, men jeg tror jammen han har rett." - Aftenposten, terningkast 6. "Kombinasjonen av Ole Paus og Motorpsycho låter slett ikke så dumt som det kan høres ut som. Tvert i mot." - Dagsavisen, terningkast 5. Med landets mest kompromissløse rockeband i ryggen, returnerer ikoniske Ole Paus med sitt nye album, Så nær, så nær, i dag på Drabant Music. Hør og bestill albumet her! Ole Paus ga seg som plateartist i 2013 med trippelalbumet Avslutningen som solgte imponerende 80 000 eksemplarer, og ble med det hans største albumsuksess noensinne. Han har holdt hva han lovet veldig lenge, men da idéen om å gjøre en plate og bli produsert av Motorpsychos Bent Sæther dukket opp for noen år siden, begynte lysten og viljen gradvis å

Endelig ny musikk fra Temporary!24.1.2020 09:34:06 CETPressemelding

Den nye singelen «Youth» er ute i dag, og er et drømmende tilbakeblikk til enklere tider. Hør «Youth» her! Både før og etter utgivelsen av fjorårets debutalbum, When I Leave, har Temporary høstet mange lovord for virket sitt, både i studio og på scena. Fortsettelsen begynner nå med «Youth», som er en rolig og melankolsk låt hvor duoen - bestående av Jonas Utseth Peitersen og Mikael Øgaard - har gått tilbake til enkel kassegitar og utsøkte vokalharmonier. – Etter å ha gitt ut et album bestående av mange låter med fullt band, bestemte vi oss fort for at neste singel skulle minne mer om vårt originale uttrykk, sier Mikael. Låta ble skrevet på starten av høsten, i en tid hvor overgangen fra ferie og ro til hverdagslivet er på sitt mest aktuelle. Den ble et slags drømmende tilbakeblikk til enklere tider, langt bort fra hverdagens rutiner og utfordringer. «Youth» er innspilt i kjellerstudioet til Jørn Christensen (CC Cowboys) på Vinderen, som har sørget for å gi låta en helt spesiell stemnin

deLillos sitt nye album er ute nå!17.1.2020 09:12:33 CETPressemelding

I 2020 er det 35 år siden deLillos kom med sin første plateutgivelse. Derfor starter de året med å slippe sitt 18. studioalbum Dum som et menneske på Drabant Music. Hør og kjøp Dum som et menneske her! Med singler som «Plage», «Hvitvin», «Bare gråte», «Kent Evelyn» og «Se på et tre», har deLillos kontinuerlig holdt koken etter at de slapp La oss bli fri for all nostalgi i 2017, og fram til nå. For endelig er en ny fullengder fra de norske legendene her! Med et albumcover i barnetegning-stil som viser Adam, Eva og slangen i Edens hage, er Dum som et menneske både fremoverlent, forunderlig, sår og morsom om hverandre. Det er typisk deLillos, heldigvis, men samtidig er det en nysgjerrighet og anelse av fornyet tilnærming både musikalsk og lyrisk. deLillos er fortsatt ambisiøse, og det kommer tydelig frem på dette albumet. På denne plata har de dessuten igjen fått jobbet med deres mangeårige musikalske venn og produsent Kyrre Fritzner. Dum som et menneske slippes digitalt, på CD, og vinyl.

The Dogs rister i gang 2020 med nytt album!6.1.2020 10:01:57 CETPressemelding

Bikkjene klipper båndet for musikkåret 2020 med Crossmaker, som er ute overalt nå. Hør og kjøp albumet her! Med andre ord er alt som det skal være nå som The Dogs har, tradisjonen tro, sluppet et nytt album på årets aller første mandag. 2019, derimot, ble et tungt år for The Dogs. Fysisk. Etter å ha lansert tidenes tyngste merchandise - egenproduserte kumlokk - ble det et år preget av bæring og vonde rygger. Såpass mange kumlokk solgte de at de i 2019 var nest største private oppkjøper av kumlokk fra Ulefos Jernværk. Selv Tromsø kommune kjøpte færre lokk enn Oslo-bandet. I en tid der inntektsgrunnlagene for band blir stadig tøffere var det altså et 362 år gammelt jernverk som skulle sørge for at det også denne gangen var penger nok på bok til å gå i studio. For, jada, det er all grunn for norske musikkelskere til å glede seg over at landets mest hardtarbeidende rockeband i dag. Crossmaker er The Dogs sitt åttende studioalbum, og det fjerde de slipper på Drabant Music, med hele ti nye l

CC Cowboys inviterer fansen til studioinnspilling17.12.2019 10:14:57 CETPressemelding

CC Cowboys markerer sitt 30-årsjubileum med å vende tilbake til studioet der alt startet. Nå inviterer de fansen til å bli med i studio når et nytt livealbum skal spilles inn. I 2020 markerer CC Cowboys at det er 30 år siden de ga ut sitt debutalbum Blodsbrødre. Det feires med utgivelse av et nytt studioalbum, et nytt livealbum, remastrede utgaver av tidligere album, og en omfattende turné. Bandet vender tilbake til studioet der alt startet; Blodsbrødre, samt de to påfølgende studioalbumene, ble spilt inn i Athletic Sound i Halden med produsent Kai Andersen. – Blodsbrødre sparket opp alle dørene mine. De står og blafrer i vinden den dag i dag, forteller Magnus Grønneberg. Mandag annonserte bandet via sin Facebook-side at de ønsker å invitere fansen med seg i studio. Gjennom en konkurranse kan fans vinne to billetter til å overvære innspillingen i Athletic Sound, hvor de kommer til å spille låter fra disse albumene, samt noen sanger fra resten av deres historiske katalog. Innspillingen