Inge Bremnes er ute med «Sjansespill»

Foto: Eurora Kollektiv

Inge Bremnes sin nye singel er ute i dag, og handler om at de merkligste ting kan få ham til å gruble over livets store spørsmål.

I den nye sangen som treffende nok heter «Sjansespill» er det nettopp poker som har forårsaket akkurat denne undringen.

Hør den allerede P3-listede singelen her!

– Jeg skal ikke akkurat påstå at jeg er en storgambler. Men det har forekommet at poker har vært spilt i ett og annet lystig lag. Iblant sitter man jo der med den verst tenkelige hånden. Et miserabelt utgangspunkt. Våger man ikke, vinner man heller ikke. Våger man nok, kan man vinne mye. Våger man for mye risikerer man å miste alt, forteller Inge.

«Sjansespill» er en låt om hva man gir, mot hva man får tilbake. Verdien av en innsats. Risiko mot belønning. Og hvilket valg man bør ta når man egentlig aldri helt vet resultatet før spillet er over.

Dette er dessuten femte singel fra Inges kommende tredjeplate, og følger allerede populære singler som «Meire vi» og «Vår», og er nok et eksempel på hans nyere, rikholdige elekto-pop sound.

Singelcover for «Sjansespill»

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Jess Morgan, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, duve, Ingrid Lovise, Påls butikk, Trang Fødsel, Samuelsen, Zuma, Edeema, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders, Norwegian Thunderboys og 4ETG.

Narum sitt nye album er endelig her!23.10.2020 09:07:25 CESTPressemelding

Narums femte album, Kvælve en sørgelig sang rundt om, rommer tekster som treffsikkert kommenterer tida vi lever i og oser av musikalsk håndverk. Hør Kvælve en sørgelig sang rundt om her! Søsknene Benedikte, Jon Anders og Lars Christian har nok en gang tilbragt tid i Jon Anders sitt studio ved Einafjorden på Toten. Resultatet er blitt et album der de leker seg musikalsk mer enn noen gang og på dynamisk vis sneier innom country, folk, pop, soul og jazz, uten at det det umiskjennelige soundet til trioen drukner. På tekstsida tar Narum pulsen på livet i en splittet verden med låter som «Kloden er trøtt», «Dom som riv ner mura» og «Farida». Selve albumtittelen er ikke laget for å tilfredsstille målfolk; den er derimot inspirert av en linje i Beatles-låta «Hey Jude»: «...take a sad song and make it better...». – Det tok litt tid å få laget denne femte plata, og det er som om den litt møysommelige prosessen har gjort oss enda mer glade i albumet, sier Benedikte, Jon Anders og Lars Christian.

Osa (fra El Caco) debuterer med singelen «The Stranger»9.10.2020 09:12:00 CESTPressemelding

I dag markeres starten på et helt nytt prosjekt fra El Caco-frontfigur Osa, med slippet av hans debutsingel. Hør «The Stranger» her! Siden oppstarten i 1998, har El Caco med sine sju album og utallige konserter satt et varig preg på norsk rockehistorie. Men for Øyvind Osa har det vært et ønske om å kunne lage annen musikk som ikke nødvendigvis lar seg framføre med det nå 22 år gamle hjertebarnet. Derfor etablerer han seg nå som soloartist under navnet Osa med en salig blanding av alt han har ruget på lenge; en salig blanding av folk, vise, blues og country, som til og med har et snev av disco. I løpet av de siste fem årene har han fra den spede start i stua hjemme ferdigstilt et helt album, med god hjelp fra noen av landets fremste musikere. Her snakker vi om Stian Kårstad (Trelldom, Gorgoroth, God Seed, Djerv bl.a) Anders Møller (Ulver, Kåre and the Cavemen, Euroboys bl.a) Herbrand Larsen (Enslaved, Audrey Horne) Håkon Gebhardt (Motorpsycho, Meg og Kameraten min, ++), Ingrid Døssland

Ingrid Lovise er ute med glimrende «Let You Go»9.10.2020 08:22:00 CESTPressemelding

Hør singelen her! «Let You Go» er oppfølgeren til «This Will Get An Oscar», og handler om den umiddelbare kjemien som i blant oppstår i møte med et menneske. Den typen kjemi som gjør at man ønsker en tett relasjon til denne personen. – I denne første fasen av et vennskap eller forhold, kan man føle på frykten for at den andre personen skal forlate en, og dermed bli fristet til å holde personen igjen på bevisste eller ubevisste måter. «Let You Go» skrev jeg da jeg innså at relasjoner og forhold er helt frivillig, og at det er viktig å ikke prøve å holde mennesker igjen; at det vil ha motsatt effekt, fordi de - som sommerfugler - ikke trives på denne måten. Sånn er det for meg også, forteller hun. Dette er en beroligende låt med et elegant, «less is more»-lydbilde, til dels bestående av skjønne strykere og myk pianoføring. Kombinert med Ingrid Lovises distinkte behagelige vokal viser dette en ny del av spekteret hennes, og er nok et ypperlig eksempel på det som er vente.

CC Cowboys fortsetter jubileet med nytt album i dag!2.10.2020 09:41:46 CESTPressemelding

Hør splitter nye Elsket for alltid her! Etter å ha turnert uten å ha tatt en pust i bakken i over 17 år, ble 2019 et velfortjent hvileår for bandet. Et år som ble brukt til å stoppe opp og ta innover seg hvor de har vært, hva de har gjort, få hverandre litt på avstand, og jobbe med nye idéer. Dette har kulminert i Elsket for alltid. Dette er ikke en hvilken som helst albumutgivelse, for denne plata er intet mindre enn en feiring av CC Cowboys sine vanvittige 30 år i norsk musikk. Fra «Harry» til «Kom deg løs» har CC Cowboys skapt norsk musikkhistorie gang på gang siden 1990. Derfor er 2020 ekstra spesielt. Elsket for alltid inneholder ti nye CC Cowboys-låter med musikalsk bredde som er garantert å tilfredsstille kjernefansen samt nye lyttere. Med allerede populære låter som nevnte «Kom deg løs», samt «Våre liv» og «Nå tar vi vare på hverandre», er dette en samling sanger hvor gutta høres bedre ut enn noensinne. Dette er en plate som oser av vitalitet, kjærlighet, og kvalitet. I 2020 ha

CC Cowboys slipper siste singel før albumslipp18.9.2020 07:42:00 CESTPressemelding

2. oktober kommer CC Cowboys sitt nye album, Elsket for alltid, og i dag kan du høre tittelkuttet fra plata. Hør «Elsket for alltid» her! Få titler passer vel bedre enn denne når CC Cowboys i år feirer sitt 30-årsjubileum med sin norske musikkhistoriske katalog - fra «Harry» til «Kom deg løs». Her snakker vi om en real mollstemt godbit med mange stemningsfulle detaljer, som er med på å ytterligere demonstrere den musikalske bredden til disse ti nye låtene på Elsket for alltid. «Elsket for alltid» er den fjerde singelen som slippes fra det nye albumet, og følger singler som «Våre liv» og «Nå tar vi vare på hverandre». Vi gleder oss så mye til dere får høre resten!

Ida Jenshus synger på norsk på ny singel11.9.2020 08:22:00 CESTPressemelding

Den nye singlen «Heim igjen» er ute nå, og kan høres her! «Heim igjen» representerer et nytt kapittel i Ida Jenshus’ varierte og innholdsrike karriere. Riktignok har hun sunget noen låter på trøndersk før, men dette er første gang Steinkjer-artisten skriver på morsmålet. Foranledningen er en kampanje for Bufetat region Midt-Norge som blant annet jobber for å hjelpe utsatt ungdom. Nå lanseres behandlingsopplegget TFCO i Trøndelag, der hensikten er å finne behandlingshjem til ungdom med adferdsproblemer som gjør det vanskelig for dem å bo med foreldrene – med mål om at de skal vende tilbake til egne familier på et senere tidspunkt. Det er en sak Ida stiller seg helhjertet bak. – Jeg ble kontaktet av reklamebyrået Tibe T i Trondheim som jobber med kampanjen. De hadde sett videoen til «Har du glemt», en duett jeg sang med Rasmus Rohde for et par år siden. Den hadde akkurat den stemningen de var ute etter, og de spurte om jeg kunne tenke meg å skrive en sang til kampanjen, på norsk. Teksten