Humana omsorg og assistanse skal levere BPA i Asker og Bærum frem til 2026

Det var fredag ettermiddag beskjeden kom om at Humana omsorg og assistanse, sammen med tre andre leverandører, får muligheten til å levere BPA i 16 kommuner vest for Oslo i årene 2021-2026.

- Ikke bare fikk vi lov til å levere – vi ble rangert som nummer 1 av 9 i første konkurranserunde og som nummer 1 av 4 i andre konkurranserunde.  Det er vi rett og slett veldig stolte av, sier Torp.

Brukerstyrt personlig assistanse er en alternativ måte å organisere helse- og omsorgstjenester for personer med nedsatt funksjonsevne og et omfattende bistandsbehov. Brukerstyrt personlig assistanse innebærer at bruker selv har rollen som arbeidsleder, og påtar seg ansvar for organisering og innhold ut fra egne behov.

Humana omsorg og assistanse er et av Norges ledende omsorgsforetak. Vi finnes for å leve opp til vår visjon om at alle mennesker har rett til et godt liv. Våre virkeområder er barnevern, brukerstyrt personlig assistanse (BPA), familiehjem, helse og omsorg og psykisk helse.

Vår visjon er å legge til rette for at alle skal kunne leve et godt og verdig liv. For alle har rett til et godt liv! Ja, alle!