Humana omsorg og assistanse (Human Care Holding AS) kjøper Team Olivias norske virksomheter

Humana omsorg og assistanse (Human Care Holding AS), en del av det nordiske konsernet Humana AB, har til hensikt å kjøpe Team Olivia Norge. I Norge tilbyr Team Olivia tjenester innen helse og omsorg, brukerstyrt personlig assistanse (BPA) og barneverntjenester.

Sammen med oppkjøpet følger en økning i kompetanse og ressurser. Ved å kombinere de to virksomhetene vil Humana omsorg og assistanse være enda bedre rustet til å møte fremtidige utfordringer på en fleksibel, bærekraftig og innovativ måte.

I tillegg til det sterke samsvaret mellom kultur og verdier hos Humana omsorg og assistanse og Team Olivia Norge, har begge selskapene et stort fokus på høy kvalitet i tjenestene. Kunnskapsdeling på tvers av selskapene vil bidra til bransjeutvikling og økt kvalitet i tjenestene vi kan tilby. Dette gjør at denne sammenslåingen er en ideell match av to selskaper.

Med cirka 900 dedikerte ansatte (beregnet på heltidsansatte, FTE) og en årlig omsetning på cirka 900 millioner kroner i 2023, har Team Olivia Norge etablert seg som en betydelig aktør i det norske markedet siden sin grunnleggelse i 2014. Team Olivia Norge består av selskapene AssisterMeg, Bohab, Solhaugen Omsorg og Behandling og Solhaugen Fosterhjem og Tiltakstjenester. Deres fokus på kvalitet og mangfold av tjenester har gjort dem til en foretrukken partner for norske kommuner og offentlige etater. Team Olivia Norge og Humana omsorg og assistanse forventes å sammen yte tjenester til cirka 1 000 brukere og nær 2 000 ansatte.

– Det solide samsvaret i kultur og verdier mellom Humana omsorg og assistanse og Team Olivia Norge, kombinert med vårt felles fokus på kvalitet, legger grunnlaget for en sterk allianse. Dette gjør at vi sammen skal kunne utvikle de beste velferdstjenestene i Norge for både enkeltindividet og samfunnet som helhet. Samtidig vil vi få muligheten til å bygge en svært god arbeidsplass for kompetente medarbeidere, og gi mulighet for vekst og utvikling, sier Mona Lien, administrerende direktør i Humana omsorg og assistanse.

– Team Olivia Norge har siden 2014 bygd en fremgangsrik virksomhet. Fokuset har vært å gi et tilbud der kunder og brukere kan utvikle seg og leve et meningsfullt og verdig liv. Jeg er stolt over våre fantastiske medarbeidere som har bidratt til at vi over tid kan levere så høy kvalitet. Når Humana omsorg og assistanse nå kjøper Team Olivia Norge vil vi sammen kunne videreutvikle våre tjenestetilbud som gir store muligheter for framtiden, sier Morten Nybakk, administrerende direktør for Team Olivia Norge.

– Sammen skal vi tilby enda bedre omsorg og støtte til de som trenger det mest. Vi ser frem til å jobbe sammen med våre nye kolleger og fortsette å levere kvalitetstjenester til våre kunder, sier Johanna Rastad, konsernsjef i Humana AB.

Oppkjøpet er underlagt godkjenning fra konkurransemyndighetene og forventes gjennomført i andre kvartal 2024.

Invitasjon til investorpresentasjon:

En webbasert presentasjon vil holdes av konsernsjef i Humana AB, Johanna Rastad, CFO Fredrik Larsson og administrerende direktør i Humana omsorg og assistanse, Mona Lien, i dag 8. april 2024 kl. 10.00 (CEST).

Presentasjonen kan sees via denne lenken

Analytikere og investorer vil ha muligheten til å stille spørsmål ved å registrere seg via denne lenken.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Mona Vangsnes Lien, Administrerende direktør, Humana omsorg og assistanse
mona.lien@humananorge.no +47 481 29 795

Katinka Fagerhaug, Marked- og kommunikasjonsdirektør, Humana omsorg og assistanse
katinka.fagerhaug@humananorge.no  +47 412 68 740

For finansiell informasjon, vennligst kontakt:

Ewelina Pettersson, Investor relations manager, Holding, Humana AB

ewelina.pettersson@humana.se +46 73 074 79 12

humananorge.no

Humana omsorg og assistanse er et av Norges ledende omsorgsforetak. Vi finnes for å leve opp til vår visjon om at alle mennesker har rett til et godt liv. Våre virkeområder er barnevern, brukerstyrt personlig assistanse (BPA), spesialisert fosterhjem, helse og omsorg og psykisk helse. Vår ambisjon er å være det selvsagte valget for våre kunder og brukere, som har fokus på kvalitet og som ønsker rett tiltak til rett tid. Vi er fleksible og leverer kvalitet i alle ledd.